Een extra router toevoegen

Status
Niet open voor verdere reacties.

timmiej93

Gebruiker
Lid geworden
30 jul 2009
Goedenmiddag allemaal,

Ik heb thuis een opzet zoals te zien is in het bestand hieronder. Deze bestaat uit een modem, SiteCom WL-312 router, 2 PC's die via een LAN kabel met het modem verbonden zijn en 1 PC die via WiFi verbonden is met de router. Ook probeert mijn PS3 nog af en toe verbinding te maken met de WiFi. Het probleem is echter dat door de constructie van ons huis de signaalsterkte van de WiFi echt belabberd slecht is achter in het huis, zo erg zelfs dat als mijn telefoon verbonden is met de WiFi en ik me achter in het huis bevind dat ik niet eens Whatsapp berichten kan ontvangen.

Nu mijn vraag: Is het mogelijk om tussen de router en PC 2 nóg een router aan te bregen? De bestaande router verplaatsen is namelijk geen optie. Zelf ben ik bang dat je op deze manier gekloot krijgt met IP adressen en vanalles en nogwat.
Hopelijk kunnen jullie me verder helpen.

M.v.g.,

Tim

Naamloos.png

Je kunt in plaats van een tweede router (of Wireless Access point) ook een range extender gebruiken. Deze pikt het wifi signaal op en versterkt het. Overigens zie ik niet in waarom je je router niet zou kunnen verplaatsen. Dat heeft geen effect op ip adressen. Je kunt hierbij gebruik maken van een zogenaamde home plug waarbij het ethernet signaal via het strommnet wordt doorgegeven naar een andere uithoek van je huis. Zo kun je modem en router verder uit elkaar zetten. Zie bijvoorbeeld deze google hit: http://www.google.nl/search?aq=f&su....,cf.osb&fp=78eefde3ea35d931&biw=1344&bih=740

Pieter

Zoals je hier kunt lezen is het mogelijk om de router in bridgemode te zetten. Als je een tweede aanschaft zou je deze in bridge mode kunnen zetten zodat ze elkaar versterken.

http://www.sitecom.com/showdownload.php?id=3779

Dit zou inderdaad een mogelijkheid zijn. Moet dit dan hetzelfde type router zijn of is een andere (goedkopere) router met dezelfde functie ook voldoende?

Je kunt in plaats van een tweede router (of Wireless Access point) ook een range extender gebruiken. Deze pikt het wifi signaal op en versterkt het. Overigens zie ik niet in waarom je je router niet zou kunnen verplaatsen. Dat heeft geen effect op ip adressen. Je kunt hierbij gebruik maken van een zogenaamde home plug waarbij het ethernet signaal via het strommnet wordt doorgegeven naar een andere uithoek van je huis. Zo kun je modem en router verder uit elkaar zetten. Zie bijvoorbeeld deze google hit: http://www.google.nl/search?aq=f&su....,cf.osb&fp=78eefde3ea35d931&biw=1344&bih=740

Pieter

Hoi Pieter,

Een range extender zou ik persoonlijk iets te riskant vinden omdat het signaal letterlijk door een betonnen muur heen moet waar het erg veel moeite mee heeft. Als ik de extender dan aan de slechte kant zou zetten zou hij het signaal misschien niet oppikken, een aan de goede kant zou het misschien nog niet sterk genoeg doorkomen.
Het verplaatsen van de router heeft ook niets te maken met de IP adressen, maar meer met het feit dat ik dan drieduizend kabels mag gaan aanleggen en verleggen die niet weg te werken zijn zonder intensief werk.
De homeplug zou inderdaad wel een optie kunnen zijn. Weet jij misschien zo uit je hoofd of er ook homeplugs zijn die aan de afgifte kant een draadloos signaal uit kunnen zenden?

Tim

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan