Een form printen met labels en picturebox items

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mar k

Gebruiker
Lid geworden
26 okt 2009
Berichten
60
Goedenacht Helpmij'ers,


Ik ben inmiddels al een tijdje bezig om een applicatie waarbij je facturen kunt maken en opslaan te bouwen,
het is erg simpel gemaakt met een simpel klantensysteem en facturensysteem. Ik ben zelf niet een expert in het gebied van programmeren,
maar de programma's die ik ontwikkel werken wel altijd zoals het zou moeten voor de verschillende doeleinden.

Nu heb ik al eerder met diverse ontwikkelaars gesproken maar deze komen er ook niet uit.
Als ik een form wil printen (wat de factuur inhoud) met text labels en picturebox items wordt deze ontzettend vaag afgedrukt.
Het form is exact het formaat van een A4 resolutie, maar de teksten zijn wazig en krijg ik op geen enkele manier scherp.
Alleen als ik e.graphics.drawstring voor labels gebruik krijg ik scherpe labels, maar dan kan ik geen pictureboxes krijgen.

Is er een manier om dit te fixen? Graag in simpele taal en wellicht een code die ik kan gebruiken, aangezien ik verschillende termen wel ken maar niet de code zelf weet te schrijven.
Hieronder een voorbeeld van het form, welke uiteraard op de PC wel scherp is, en indien ik deze opsla als afbeelding ook scherp wordt opgeslagen.
Ik heb veel gelezen over DPI instellingen, maar ook dit is me niet gelukt om uiteindelijk een scherp resultaat te krijgen.
Het programma is zo goed als af, alleen door dit probleem met het printen is het inmiddels al een half jaar stilgevallen en heb ik er niet meer aan kunnen werken.

form test.png
 
Wat moeten wij met zo'n plaatje ?

Welk programma gebruik je uit de Office bundel ?
 
:confused: Helemaal chaotisch omgeschreven :(

Volgens mij hier gaat om een printer dat helemaal niet een gedeelte van een document printen kan toch ?? omdat een scherp resultaat te krijgen nog niet gelukt is ?
En werk is door dit probleem met het printen, inmiddels al een half jaar stilgevallen ??

Is het geen oplossing een ander printer dan ? of grondig printer-onderhoud ?
Spuit-patronen uitlijnen/ Printkop reinigen/Printkop uitlijnen/Papiergeleider reinigen/Spuitkanaaltjes controleren/ ...Catriges vervangen ?? en zoiets ??
 
Laatst bewerkt:
Hoi guys,

Dat plaatje is wat er onder andere geprint moet worden.
De printer is nieuw, en dit is niet het probleem.
Een normaal document via Word print perfect, alleen de code moet verkeerd zijn dat zou de reden moeten zijn van het vage resultaat bij printen.
 
De code staat niet in het plaatje en dan is het wat lastig beoordelen wat er mogelijk fout is. Er staat nog een vraag open in #2 die ook relevant is. Met de informatie die je tot nu toe gegeven hebt, ben je denk ik over een half jaar nog bezig met dit project.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan