• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

een formule automatisch laten werken zonder extra vakken

Status
Niet open voor verdere reacties.

belg1992

Gebruiker
Lid geworden
24 mei 2013
Bekijk bijlage factuur met uitleg nodig.xlsx

Hallo

e22 staat nu de formule 620/1.21 dit is 512.4
Ik zou graag daar 620 of een ander getal natuurlijk hangt er af hoeveel het kost
ik wil dan een inclusief btw getal invullen zonder iedere keer /1.21 in te moeten tikken
maar dat die automatisch toch de 620 deelt door 1.21
is dit mogelijk zonder extra vakken te gebruiken

Ik hoop dat de vraag een beetje duidelijk is
het is moeilijk te verwoorden

alvast bedankt

Laatst bewerkt:
Dan zet je de formule in F22.

=A22*E22/1,21

de volledige opmaak van de factuur klop niet.
Als je 2 stuks verkoopt moet je evenveel betalen.
Trouwens als je iets wenst te verkopen weet je de eenheidsprijs. dus daar moet geen formule komen.
Groeten plongske

Bedankt voor de snelle reactie´s
Maar this nog niet helemaal wat ik bedoel
e22 wil ik 620 intikken
maar dat die automatisch als ik op enter duw dit deelt door 1.21 ( in het zelfde vakje )
en dat er dan 512.4 komt te staan
dit is voor mij handig als de klant bij me is en ik snel een factuur moet maken zonder rekenmachine en zonder berekeningen te doen( en ook gemakkelijk voor gewoon gebruik )
dit is wel optelossen met 2 vakjes langs elkaar 1 exclusief btw en 1 inclusief btw
maar ik zou graag maar 1 vakje daarvoor willen gebruiken

en HSV : dit lijkt me niet mooi om van incl. btw eenheidsprijs naar excl btw bedrag te verspringen

en plongske : Trouwens als je iets wenst te verkopen weet je de eenheidsprijs. dus daar moet geen formule komen.
Groeten plongske
620 is de eenheidsprijs maar ik wil dat die automatisch veranderd in de eenheidsprijs zonder btw ( in het zelfde vakje )

groetjes belg1992

Laatst bewerkt:
en HSV : dit lijkt me niet mooi om van incl. btw eenheidsprijs naar excl btw bedrag te verspringen

620 is de eenheidsprijs maar ik wil dat die automatisch veranderd in de eenheidsprijs zonder btw ( in het zelfde vakje )

groetjes belg1992

Lijkt me echt eenheidsworst wat je nu schrijft. :rolleyes:

Dit is alleen op te lossen met Vba.

Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
Application.EnableEvents = False
  If Not Intersect(Target, Range("E22:E30")) Is Nothing Then Target = Target / 1.21
Application.EnableEvents = True
End Sub

dit lijkt mij de verkoopprijs.
Het zal inderdaad via Vba moeten gebeuren zoals HSV reeds aanhaalt.
groeten plongske

Hoi,

Persoonlijk vind ik je factuur niet handig, er zit veel handwerk in (artikel omschrijving type, bedrag apart type) kortom kans op fouten is groot, en bovendien kost het veel tijd om je factuur te type.
Ik weet natuurlijk niet hoeveel je er maakt en hoeveel artikelen en klanten je hebt, maar zou dit toch anders doen.

Heb even 2 versies gemaakt in je sheet in het 1ste tabblad selecteer je nu op artikel omschrijving, in het laatste op artikel nummer (nu 1 t/m 5). tevens heb ik het blad artikelen toegevoegd waar je alle artikel
mutaties doet toevoegen, prijzen aanpassen etz... het voordeel is dat de bedragen en omschrijvingen direct worden opgeroepen en je ze niet met de hand hoeft in te vullen.

Dit kan je bv ook toepassen op je klanten bestand.

Bijlagen

Bekijk bijlage Kopie van verkoopfactuur-uitgebreid2.xlsx
het bestand van wildboy is zeer zeer handig
alleen kun je daar aan veranderen
aan de tab artikelen zie mijn nieuwe vb

dat ik daar de prijzen incl moet invullen
en dat die berekening naar excl. doet
andersom hoe het daar staat

en misschien nog een domme vraag
ik zou mijn kader van omschrijving groter willen maken
maar hoe zie ik als ik buiten het a4 formaat ga

en misschien artikel nummer en hoeveelheid van plaats verwisselen