• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Een formule gefilterde rijen laten negeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Quest27

Gebruiker
Lid geworden
19 jun 2013
Naamloos.png

Hey allemaal,

Ik heb een probleem met m'n bestandje die ik graag wil oplossen, maar ik weet niet hoe.

Bijgevoegd is een foto van mijn bestandje. Dit is een lange lijst met alle artefact voorwerpen die ik kan vinden in een spel.
(onbelangrijk: Het idee van dit bestandje is om uit te rekenen hoeveel andere items ik nodig heb om de artefacten te repareren. Dit deel werkt zoals ik het graag wil hebben.)

De cellen in Kolom B zijn verantwoordelijk om de juist kleur te geven aan zijn rij. Ze kijken naar kolom G en Kolom A om de juiste kleur te bepalen.
Als de lijst ongefilterd is werkt het zoals ik het graag zie. (helft A)
Als de lijst is gefilterd dan kan de lijst eruit komen te zien zoals op helft B te zien is. (merk op dat sommige rijen achter elkaar dezelfde kleur hebben).

Dit probleem probeerde ik te voorkomen met kolom A met de formule die te zien is in de formule balk =ALS(A128=1;0;1)
Maar zoals de meesten wel weten die Excel dagelijks gebruiken en waar ik laatst achter kwam is dat de verborgen cellen alsnog worden bekeken door de formule.

Ik zoek dus blijkbaar een formule die gefilterde cellen kan overslaan.
Al neem aan dat het niet mogelijk is want ik kon ook via google niets vinden behalve de formule SUBTOTAAL, die misschien op een creatieve manier kan worden gebruikt om dit op te lossen.

Als iemand hier een oplossing voor weet dan hoor ik dat graag.

Alvast heel erg bedankt voor jullie moeite,

Quest27

Nieuwe kolom invoegen naast kolom A bijvoorbeeld en plak deze formule. (laat deze verwijzen naar de kolom met de enen en nullen)
Zie bestand voor verduidelijking, kolom B is verborgen.

Code:
=ALS(IS.ONEVEN(SUBTOTAAL(2;$A$2:A2));1;0)

Of
Code:
=--IS.ONEVEN(SUBTOTAAL(2;$A$2:A2))

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Heel erg bedankt voor de oplossingen.

Persoonlijk heb ik gebruik gemaakt van de formule van JVeer, omdat die het makkelijkst was om toe te passen in mijn bestandje.
Al was de totale manier van popipipo beter en veel minder moeite om toe te passen.

Ik heb de formules die gebruikt zijn opgezocht zodat ik ervan leer hoe ze werken en eventueel kan gebruiken in de toekomst.

Nogmaals heel erg bedankt allebei!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan