Een formule in VBA zetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Royal12

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
16 jun 2014
Hoi Allemaal,

Ik heb twee formules die ik in VBA moet zetten. Alleen weet ik niet hoe dit werkt, kunnen jullie mij hierbij helpen?

De eerste formule is = roundup(sum(I:I/getal),0). Deze berekening word gewoon oneindig vaak opnieuw berekend en blijft hetzelfde. De rang de gehele rij I. Deze berekening word uitgevoerd om de leeftijd te bepalen van een vliegtuig door middel van de flightcycles.

De tweede formule is = countif (J:J,0). Deze berekening is om te tellen hoeveel schades er zijn bij leeftijd 0. Deze berekening moet worden uitgevoerd tot de hoogste leeftijd. Deze formule moet dus wel steeds veranderen van 0 naar 1, 2, 3, 4, 5 enz.

Alvast super bedankt!

Wil je de berekening omzetten naar VBA? VBA gebruiken om de formules te plaatsen in een sheet? Automatisch aanpassen bij veranderingen?

Het is niet duidelijk wat je vraag is en wat de context is. Ik zie ook niet waarom dit in VBA moet worden gedaan? in principe kunnen beide formule's toch met de hand eenmalig worden ingevoerd en over meerdere lijnen verdeeld?

Oke ik begrijp het. Uiteindelijk is mijn vraag ook aangepast en heb ik andere eisen opgekregen. Ik moet berekenen hoeveel vliegtuigen er per levensjaar schades hebben/oplopen. Wat nu de bedoeling is is dat ik via VBA dat ga uitrekenen omdat dit overzicht elk jaar actueel moet zijn. Doormiddel van het registratienummer en de factorydate kunnen we opsporen hoe oud het vliegtuig was op de repair date. Het zal een soort van if then code worden.
Dus kort uitgelegd:
If registratie nummer is = AB-CDE then
repair datum - factorydatum = leeftijd vliegtuig.

Loop?

Aangezien er van elk type een hele hoop vliegtuigen zijn moet VBA elk registratie nummer af om te kijken of dat registratienummer overeenkomt met het registratie nummer uit de sheet. Hebben jullie een idee hoe dat snel en overzichtelijk kan?

Groeten

Laatst bewerkt:
Ja, maar de code daarvoor is niet generiek. Heb je een simpel voorbeeld (inclusief data en verwachtte uitkomst) dat we kunnen gebruiken om deze vraag te beantwoorden?

Overigens is er vaak nog geen reden in dit geval om op VBA over te schakelen. Tenzij de sheet veel complexer is dan gesteld dan wel onhandig is ingedeeld, lees ik nog steeds niets wat niet via een standaard formule (of gelimiteerd aantal formules) zou kunnen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan