• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

een formule voor een werkschema wie kan mij helpen ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

citaro

Gebruiker
Lid geworden
12 sep 2004
Hoi iedereen,

Ik ben een leek, als het gaat over excel, maar voor mijn werk moet ik soms plannen met een in excel opgemaakt schema. Het volgende: 20 mensen krijgen iedere week een andere dienst, zo een dienst is gekoppeld aan een rol b.v Sonja heeft maandag rol 9 en rol 9 heef als vast gegeveven; dienst 16 van maandag tot en met vrijdag.

Nu had ik graag bekomen wanneer ik voor een naam een rol ingaf deze automatisch de betrefeffende diensten invulde.

rol 9 = dienst 16 van maandag tot en met vrijdag
rol 8 = dienst 15 op dinsdag en donderdag + dienst 6 op zaterdag en zondag

deze diensten zouden dus moeten gekoppeld worden aan ieder rol nummer zodanig wanneer ik bv dienst 9 bij doris zou zetten automatisch bijhorende diensten invult

Is dit een uitdaging?
Of is dit onmogelijk ?

Groetjes Citaro

Bijlagen

Mogelijk is het zeker.
Duidelijk wat je wil is wat anders... niet dus.
En of ik het wil maken... indien het bij vrijwilligerswerk blijft, hangt het er van af hoeveel tijd ik er in moet steken. Indien er niet te veel werk in zit, wil ik er wel aan beginnen.

Luc

Beste Citaro,

nou had even een uurtje over dus... heb hier even iets gemaakt voor je :cool:

heb de functie vert.zoeken gebruikt (vertikaal zoeken dus)

deze zoekt in je lijst Rol die nu op het volgende blad staat naar het rooster van die dag
als je nu bij iemand de Rol aanpast past autom. het dienstrooster aan.
Om vervelende code's te vermijden als N/B heb ik een extra code moeten toepassen waar ik je niet verder mee lastig zal vallen ook heb ik gebruik gemaakt van Voorwaardelijke opmaak zodat als er een dag niet gewerkt wordt je geen 0 krijgt te zien anders wordt het on overzichtelijk

Veel plezier er mee en hoop dat je er iets aan hebt

Bijlagen

Aan iedereen die mijn vraagje ter harte heeft genomen en mee heeft willen zoeken, een dikke hartelijke gemeende dank, maar speciaal voor wildboy die de oplossing blijkbaar in zijn goochelhoed had zitten met veel respect voor de krakken in het vak bedankt en nog maar ééns bedankt:thumb: :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan