Een forum op je webpage

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bram Hatoka

Gebruiker
Lid geworden
30 mei 2009
Hallo,

Ik ben reeds enkele maanden beheerder van een modelbouwsite.

Nu werd er mij gevraagd een forum te integreren in de site.

Ik heb reeds wat gezocht naar een forum dat kan ingesloten worden op een bepaalde HTML-pagina, maar tevergeefs...

Hebben jullie enig idee van een goed forum dat te embedden is?

Alle tips/suggesties zijn van harte welkom.

Mvg

Bram

Ik zou SMF of vBulletin gebruiken naast de site maar als het perse ge-embed moet worden dan is dit misschien wat. http://tal.ki/forum-example/#/general/
Heb je een joomla site dan kun je kunena integreren. Maar in jou geval zou je dan je site in joomla moeten bouwen.

Laatst bewerkt:
Heyhey Bram,

Inderdaad de hierboven gegeven reactie zegt het eigenlijk al, maar laat ik het verduidelijken.
Het probleem met een 'embedded' forum is de veiligheid. Het feit dat jij op zoek bent naar templates
indiceert bij mij al dat je éigenlijk niet genoeg verstand hebt om zelf een dergelijk forum op te stellen.

Dit is geen probleem, no hard feelings, maar besef wel dat er mensen van jou afhankelijk zijn.
Als er een slécht voorbeeld gegeven word kan er waarschijnlijk op verschillende manieren misbruik gemaakt worden van je site
(denk aan header injection, MySQL injection) die er voor zorgen dat de gegevens van jou gebruikers op straat komen.
Dát, wil zowel ik als glompie voorkomen en daarom de volgende suggestie's:

PhpBB
vBulletin

Ik meen het oprecht, bespaar jezelf alle veiligheidsrisico's en gebruik een pre-made oplossing.
De mensen die deze software schrijven zijn hier al vele jaren mee bezig en hebben er waarschijnlijk nét dat beetje meer verstand van.
Waarschijnlijk word het niet meer dan een subdomein (forum.jouwwebsite.com) of een folder (jouwwebsite.com/forum) en je hebt er nog jaren plezier van.

Met vriendelijke groeten,
Rhythmic

Beste Glompie & Rhythmic

Hartelijk dank voor de reacties! Ik ben inderdaad niet echt op de hoogte van PhP code, e.d.
Vandaar het embedded forum...

Ik zoek zeker jullie suggesties eens op en hoop er zeker te gebruiken.

Alvast bedankt voor de heads-up Rhythmic, ik apprecieer dit enorm en houd daar ZEKER rekening mee!

Met vriendelijke groeten

Bram

Lees de volgende reactie van mij.

Laatst bewerkt:
Probeer eens iets met iframe.
Zoiets dus:
Code:
<iframe id="glu" width="100%" height="1500" scrolling="auto" src="JOUWFORUMLINKHIER"></iframe>
Dan krijg je het forum op jou website te zien. Bij JOUFORUMLINKHIER moet je beginnen met http:// anders werkt het niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan