Een forum uploaden op mijndomein.nl

• Onderwerp starter Onderwerp starter HUKED
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

HUKED

Gebruiker
Lid geworden
3 apr 2007
Hoi,

Ik heb zojuist een domein gekocht op mijndomein.nl
Momenteel staat daar zo'n gratis aanmaak forum van een site op: www.gamingfactor.net

Ik wil daar een echt forum op hebben. maar ik weet er niks vanaf. dus heb ik een paar vragen.

1: Welk FTP programma raden jullie mij aan?
2: Hoe verbind ik mijzelf in het FTP programma met mijn site?
3: Hoe upload ik het forum naar mijn site?

Als iemand hier andtwoord op zou kunnen geven zou ik dat zeer waarderen.

1: Welk FTP programma raden jullie mij aan?
2: Hoe verbind ik mijzelf in het FTP programma met mijn site?
3: Hoe upload ik het forum naar mijn site?
Als iemand hier andtwoord op zou kunnen geven zou ik dat zeer waarderen.

1. Persoonlijke kwestie, maar ik raad FileZilla aan.
2. Je moet in het FTP-programma je gegevens die je gekregen hebt (of kan opvragen) invullen, zoals je naam, poort, website en wachtwoord. Uiteraard mét internetconnectie. ;)
3. Download een forumpakket (maakt niet uit welke, neem bijvoorbeeld phpBB), pak het uit op je bureaublad en upload de map naar bijvoorbeeld de map mijdomein.nl/forum. Er staan vaak instructies in een readme.txt bestand o.i.d.
Je moet eerst altijd een installatie uitvoeren (meestal door na het uploaden naar het bestand mijndomein.nl/forum/install.php te gaan) en een database aanmaken.

Alstublieft. ;)

[edit]Je kunt ook de online handleidingen bekijken, die van phpBB is bijvoorbeeld hier: http://www.phpbb.nl/documentatie/3.0/index.html.[/edit]

Laatst bewerkt:
1. Persoonlijke kwestie, maar ik raad FileZilla aan.
2. Je moet in het FTP-programma je gegevens die je gekregen hebt (of kan opvragen) invullen, zoals je naam, poort, website en wachtwoord. Uiteraard mét internetconnectie. ;)
3. Download een forumpakket (maakt niet uit welke, neem bijvoorbeeld phpBB), pak het uit op je bureaublad en upload de map naar bijvoorbeeld de map mijdomein.nl/forum. Er staan vaak instructies in een readme.txt bestand o.i.d.
Je moet eerst altijd een installatie uitvoeren (meestal door na het uploaden naar het bestand mijndomein.nl/forum/install.php te gaan) en een database aanmaken.

Alstublieft. ;)

[edit]Je kunt ook de online handleidingen bekijken, die van phpBB is bijvoorbeeld hier: http://www.phpbb.nl/documentatie/3.0/index.html.[/edit]

Bedankt, ik zit nu in filezilla en ik zie 2 mappen, maar hoe upload ik de map forum er naar toe?

Sorry voor deze domme vragen maar ik weet het egt niet.

Maakt niet uit, domme vragen bestaan niet. ;)

Maak bijvoorbeeld een map met de naam forum (rechtermuisknop op je website inhoud > Map aanmaken). Je kunt hem ook meteen uploaden naar je hoofdfolder, maar dat wordt m.i. onoverzichtelijk, want het kan in de war raken met je andere bestanden.

Navigeer naar die nieuwe map. In het linker scherm navigeer je op je PC naar de map met het forum. Rechtermuisknop op die map > Uploaden. Even wachten en je map staat op je server...

Oké, mooi. :thumb:
Vergeet niet de installatie van het forum correct te doorlopen. ;)
Kan de vraag zo op opgelost?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan