een fout bij opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

M_intercom

Gebruiker
Lid geworden
29 jun 2005
ik had nieuwe boxen gekregen :)

maar toen ik ze erin deed kreeg ik een blauw scherm dat ik hem overnieuw moest starten :confused:
Ok ik start hem overnieuw, en toen stond er iets met een paar opties.
dat er een een software was aangetroffen etc.
en dan

+veilige modus
+veilige modus met netwerkmogelijkheden
+laatste goeien configuratie (nog iets)
+windows normaal opstarten

ik heb alles gedaan er stond dat ik de laatste keuze t best kon doen maar dan blijft dat balkje gaan (als je windows opstart =====
veilige modus netwerk ook niet
als ik veilige modus doe dan krijg ik de normalen
windoos 2000 thema en geen internet o.i.d
en de configuratie hjeb ik gedaan maar helpt iook niet

help me
:(

Is dit probleem alleen gekomen omdat je nieuwe boxen hebt aangesloten of heb je er ook nog een nieuwe geluidskaart in gezet?
Zo ja, wat voor merk en type is het dan?

En ja, :thumb: Call of Duty :thumb: :D

:)

neej ik kruip achter mn systeemkast, ik deed t traadje erin en toen keek ik op de monitor en toen was t een blauw scherm dus toen deed ik m uit en weer aan :confused:

Dat is vreemd.
Je bedoeld dat je gewoon zo'n stekkertje erin hebt gedaan en toen ging het mis?

Steker.jpg

Vertel eens wat voor boxen het precies zijn (merk en type).

Het komt er dus op neer dat je windows niet normaal meer aan de praat krijgt?
Ik heb er niet echt een verklaring voor hoe dat nu precies kan komen, misschien is er iets mis gegaan tijdens het indrukken van het stekkertje.
Een kleine piekspanning of iets dergelijks.
Misschien is je geluidskaart even iets heen en weer gegaan bij het inpluggen van de boxen met als gevolg een storing.

Om windows weer normaal aan de praat te krijgen zou je hier even kunnen kijken.

Als het om een losse pci-geluidskaart gaat zou je (mocht bovenstaand niet lukken) kunnen proberen deze even voorzichtig aan te drukken of eventueel uitnemen en dan de pc proberen op te starten.

Ps. Als je wèl van plan bent de kaart eruit te nemen of aan te drukken, doe dan eerst de pc uit en van de stroom.

Laatst bewerkt:
maar als ik mn cd erin doe en ik krijg een beeld met allemaal opties.
doe ik R en dan geeft hij een kritiek geluid
niet die je normaal hoor maar een apart geluid :confused:

ik heb een boot cd ik zit nu in veilige modus en ik doe hem erin en ik zie niks:confused:
ik heb hier de boot vandaan en op een cd gezet
http://www.microsoft.com/downloads/...FamilyID=e8fe6868-6e4f-471c-b455-bd5afee126d8
(ik heb ook home ed)
maar erstaat

De Setup-diskettes gebruiken
Nadat u alle zes de diskettes hebt gemaakt, plaatst u de eerste diskette in het diskettestation en start u de computer opnieuw op. De computer moet zodanig zijn ingesteld dat de computer vanaf diskette kan opstarten. Wellicht moet u hiervoor de BIOS-instellingen van de computer wijzigen.

Setup wordt gestart. Plaats de volgende diskette als dit wordt gevraagd. U moet de cd-rom van Windows XP gebruiken om het Setup-proces te voltooien.

kan ik ook een cd gebruiken zoja
hoe?

Ik snap even iets niet.
Er wordt hier advies gegeven maar je begint over heel iets anders.
Wat hier (en in die ander topic van je) geadviseerd en gevraagd wordt:

** Vermeld even de foutcode en stopmelding die je krijgt.
** De geluidskaart uitnemen of aandrukken.
** Start op van cd-rom en probeer op die manier windows te herstellen.

Nu wil het opstarten van cd-rom niet echt lukken begrijp ik, maar de beschrijving die je geeft is niet erg duidelijk.
Staat je bios zodanig ingesteld dat er vanaf cd-rom opstart kan worden?
Controleer dus even je opstartvolgorde (A-schijf, cd-rom, c-schijf).
Met een legale windows versie moet het lukken en hoef je geen diskettes te downloaden van de microsoft site.

Kortom, volg de adviezen op, meld wat je gedaan hebt zodat daar weer reacties op kunnen worden gegeven.

Dus:
** Verwijder je geluidskaart en kijk of het probleem voorbij is.
** Zo niet. Vermeld de stopcode en foutmelding die je krijgt.

Nadat je dit gedaan heb kijken we verder of we een oplossing kunnen vinden.

sorry voor mijn laate reacties maar t gaat moeilijk omdat we natuurlijk geen internet thuis hebben, maar ik probeer zo snel mogelijk te andwoorden.

en er is geen stopcode of zo maar als ik windows opstart blijft dat balkje alleen maar gaan en als ik veilige modus doe dan krijg ik windows 2000 uiterlijk en ik heb geen internet en zo (ik weet niet of dit normaal is :confused: )
ik zal even naar mijn geluidskaart kijken

nogmaals sorry voor de laate reacties

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan