Een gedeelte van site op iedere pagina laten terugkomen

• Onderwerp starter Onderwerp starter leoj
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

leoj

Gebruiker
Lid geworden
16 jan 2008
Ik ben weer eens een beetje aan het stoeien, mijn site ( www.familie-jordaan.nl ), bestaat uit allemaal verschillende pagina's. Op iedere pagina staat vrijwel dezelfe kop. Als ik daar nu iets in wel aanpassen, moet ik bij iedere pagina doen, das een hondebaan. Is het mogelijk om één gedeelde iedere keer op te roepen uit bv een andere pagina, zodat ik voortaan nog maar één pagina hoeft aan te passen? De kop van de pagina wordt dan wel op iedere pagina gelijk, maar dat is niet erg.

Inmiddels roep ik nu wel alle java-script op ipv dat deze in ieder pagina staan, deze moet alleen nog ge-uploaded worden.

Vergeet te vermelden dat ik NIET met frames wil werken ivm de schuifknoppen.

Alvast bedankt,

Leo

Laatst bewerkt:
zet de kop in een bestand kop.php en begin iedere pagina met
<?php
include('kop.php');
?>

je moet dan wel alle pagina's omzetten naar php maar dan is het mogelijk om wijzigingen op 1 plaats aan te brengen.

Moet ik dan nog één of ander programma laden op mijn PC? Ik krijg de foutmelding "No program associated with pagina.php"

Met frontpage kun je dynamische websjablonen maken.
Je maakt een sjabloon(.dwt) met alleen die dingen die je in (bijna) al je pagina's terug wilt zien. Vervolgens koppel je die pagina's die je dat uiterlijk/inhoud wilt geven.
Deze worden dan hetzelfde aangemaakt.

Je geeft bewerkbare gebieden aan, voor die gebieden aan die je op alle pagina's apart wil opmaken.

Verander je de sjabloonopmaak, dan krijg je de keuze om alle pagina's mee aan te passen.Eén klik en je kop vernieuwd op alle pagina's.

Het beste werkt dit wanneer je eerst het het sjabloon bouwt en dan de pagina's aanmaakt op basis van het sjabloon.
Het moet ook achteraf kunnen, maar dan weet ik niet hoe dat met je huidige opmaak uitpakt.

Zelf heb ik alleen ervaring met het gebruik in een nieuwe site.
mvg (ook)leo

Met frontpage kun je dynamische websjablonen maken.
Je maakt een sjabloon(.dwt) met alleen die dingen die je in (bijna) al je pagina's terug wilt zien. Vervolgens koppel je die pagina's die je dat uiterlijk/inhoud wilt geven.
Deze worden dan hetzelfde aangemaakt.

Je geeft bewerkbare gebieden aan, voor die gebieden aan die je op alle pagina's apart wil opmaken.

Verander je de sjabloonopmaak, dan krijg je de keuze om alle pagina's mee aan te passen.Eén klik en je kop vernieuwd op alle pagina's.

Het beste werkt dit wanneer je eerst het het sjabloon bouwt en dan de pagina's aanmaakt op basis van het sjabloon.
Het moet ook achteraf kunnen, maar dan weet ik niet hoe dat met je huidige opmaak uitpakt.

Zelf heb ik alleen ervaring met het gebruik in een nieuwe site.
mvg (ook)leo

:thumb: Klasse Leo, ik had nog een oude versie van Frontpage daar kon ik de die mogelijkheid niet vinden. Dus snel even een nieuwe versie geinstalleerd, en jahoor, fluitje van een cent met die dynamische webjablonen. Ben wel weer een paar avonden bezig alles aan te passen. Misschien bouw ik de site wel opnieuw, wil ook de Javascripts gelijk laten aanroepen vanuit de nieuwe websjabloon.

Laatst bewerkt:
Ik dacht inderdaad later nog dat ik die versie er misschien bij had moeten zetten:)
Bezorgt je wel werk lees ik, maar zal ook veel plezier kunnen geven.
mvg leo

De eerste testen waren zeer positief, heb hierna de gebruikte documneten weggegooid.
Ik heb een nieuwe dynamisch websjabloon gemaakt, maar kan deze nu niet koppelen. Als ik een nieuwe pagina aanmaak, (opgeslagen als pagina.htm), kies ik het menu de optie "Opmaak" de optie "Dynamasiche websjabloon", maar dan is de optie "Dynamische websjabloon toevoeg" grijs, kan ik dus niet aanklikken. :mad:

Ook bovenstaand probleem is opgelost, ik gooi altijd alle directories die Frontapage aanmaakt, weg. Bij de vorige versie heb ik daar nooi problemen mee gehad. Bij 2003 hebben deze directories kennelijk toch wat meer functies. Als je de directories hebt weggegooid, worden deze automatisch weer aangemaakt als je bij Frontpage het menue "Bestand" en "Website openen" kiest.

Mooi dat je weer verder kunt
Die directory's zijn op zich wel handig, maar ik moet het wel in de gaten houden.
Voordat je het weet worden de gewijzigde plaatjes weer gewoon in de hoofdmap gezet.
Verder is de map images op de een of andere manier van slag geraakt.
De namen van de afbeeldingen klopppen, maar de miniaturen worden gek genoeg verkeerd weergegeven. verwarrend, maar goed.

Ik had een soortgelijk probleem. Op elke pagina moeten de flyer en nog wat plaatjes steeds terugkomen. Ik heb een tabel gemaakt en met cellen samen te voegen en andere cellen te verdelen een soort sjabloon gemaakt. Daarin staan mijn flyer en andere plaatjes en die kan ik zo kopieren om meerder pagina's met een andere naam te krijgen. Voorheen stonden die op andere pagina's net iets verschoven van elkaar, want als je een pagina aan het redigeren was, verschoven die plaatjes nog weleens. Als je dan de verschillende pagina's na elkaar op liet komen, zagen de hoofden van de pagina's er steeds net iets anders uit. Er zullen vast wel betere manieren zijn, maar als beginner werkt dit prima.
pepe

Zoals jij het hebt gedaan, heb ik in het verleden ook mijn site opgezet. Dat ging best goed, temeer omdat de site dan maar uit twee of drie pagina bestaat. Als je nu iets wil wijzigen hoef je maar in twee of drie pagina's iets in te copieeren. Mijn site betsat momenteel uit meer dan veertig pagina's, en dan wordt het een heel ander verhaal.
Als ik jou was zou ik er toch alvast een beetje mee gaan stoeien..

Succes,

LeoJ

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan