een geel vraagteken in de taakbalk, sinds gisteren.

Status
Niet open voor verdere reacties.

marianneke

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
25 feb 2001
Sinds gisteren heb ik een geel vraagteken in de taakbalk rechtsonderin tussen al die andere icoontjes.
Als ik de muis erboven laat hangen, geeft ie niks.
dubbelklikken geeft niks.
Rechtsklik geeft menu waarvan plaatje in bijlage.
Als ik kies voor Update krijg ik de onderste afbeelding, terwijl er wel internetverbinding is.

Ik heb AdAware 6.0 laten draaien en haalde er 4 registervermeldingen van MSConnect uit. Alles verwijderd, pc opnieuw opgestart en vraagteken staat er nog!

Weet iemand waar dit vandaan komt.
Gisteren zijn hier humor-sites bezocht. Wel met NIS2002 aan. Geen sex-sites dus. Zou het hier vandaan kunnen komen?
Wat doet het?
Hoe krijg ik het weg?

Lijkt op iets van spyware. Even kijken met de rechtse muis hoe het programma heet en hierna is de software lijst verwijderen en dan als een speer scannen met Ad-aware of Spybot.

Hij staat ook tussen je opstartitems en daar moet je hem ook weghalen.
Via start, uitvoeren en typ dan "msconfig"
Ga naar tabblad opstarten en vink het daar uit.

MS-Connect verwijderen : Hoe verwijder je bovenstaande portal?

1. Klik op "start" op de taakbalk, kies "uitvoeren" en typ daar dan: msconfig
2. Klik op het tabblad "opstarten".
3. In de lijst van programma's die vanzelf starten, zoek je naar ms-connect; het kan ook aangeduid zijn als cdm.exe, game.exe, msite18.exe of patch.exe. Daarvoor staat een vinkje, dat je moet weghalen door erop te klikken. Pas op: het programma in kwestie kan meer dan eens in de lijst staan; vink ze allemaal af! Klik dan op "toepassen" en daarna op "ok".
4. Start de computer opnieuw op.
5. Haal de map "C:\Program Files" tevoorschijn.
6. Verwijder de map "ms-connect".
7. Haal de map "C:\windows\system" tevoorschijn.
8. Verwijder het bestand cdm.exe, game.exe, msite18.exe of patch.exe (zie de lijst in punt 3), alsmede cdm.dll, game.dll, msite18.dll of patch.dll.
9. Om absoluut zeker te zijn: maak de prullenbak leeg.
10. Om nog zekerder te zijn: start nogmaals de computer op en herhaal punten 1-3 om te zien of het beruchte programma echt weg is. Herhaal indien nodig ook punten 4 en verder.
11. Als je niet via de kabel of ADSL surft: check het nummer waarmee je inbelt; dit zou een 0900-nummer kunnen zijn. Verander dat indien nodig.
KLAAR! Je zult nu geen ongewenste startpagina van 24web of sw10 meer krijgen.

En dan nog iets: MS-Connect, sw10 en 24web zijn eigendom van het bedrijf dat zijn sites heeft geregistreerd onder de naam
Netservices BV
Saffierborch 12
5241 LN ROSMALEN
email: webmaster@2line.nl
tel 073-5230470 (vanuit België: 0031 73 5230470)
maar in het telefoonboek staat onder dat adres een andere naam, namelijk Switchworld.

Ik zat ook met hetzelfde probleem ( Nou ja ik niet want ik heb dit ook maar van het internet gehaald...... : de oplossing in mijn geval was:
Om definitief MS-connect te verwijderen

In Windows/System32 :
cdm.exe verwijderen.
cdm.dll verwijderen.
disconnect verwijderen.
Uitvoeren ,MSConfig. intypen, opstarten :
cdm afvinken.

Bij Program Files: MS-Connect verwijderen.

Bij Software: MS-Connect verwijderen.
(als het er eventueel staat):p

Laatst bewerkt:
Weet iemand waar dit vandaan komt.
Gisteren zijn hier humor-sites bezocht. Wel met NIS2002 aan. Geen sex-sites dus. Zou het hier vandaan kunnen komen?
Wat doet het?
Hoe krijg ik het weg?

Die kun je inderdaad oplopen op humor sites, ik heb er ook eentje opgelopen op www.lachmee.nl.
Ze zitten tegenwoordig overal he, die krengen!

Moonangel

Luitjes, bedankt voor al jullie tips.

Ben er al weer vanaf!
Hoe?
De link die Buffy gaf (thanks!!!!) gevolgd. AdAware geupdate en laten draaien. Alles wat ie gaf verwijderd. Daarna HijackThi laten draaien en Pieter er even naar laten kijken: schoon!
Perfect!

En Raymond, da's een mooi stukje achtergrondinformatie.
Gelukkig heb ik ADSL, maar juist die luitjes die niet zo vaak op het www zitten met een analoog modem, zullen daar toch vreselijk last van hebben, terwijl ze ook vaak de kennis weer niet hebben om uit te zoeken hoe ze er af kunnen komen.
Je zou ze toch op de een of andere manier ook eens een hak willen zetten daar in Rosmalen...

Enne Moonangel: dus toch!
Wàt een humor....

Dank je wel Raymond, voor de goede uitleg.

Ik heb het gekopieerd en opgeslagen. Je weet nooit!!!!

Lucia

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan