Een geheugen vraag... wat zijn de verschillen?

• Onderwerp starter Onderwerp starter rob1
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

rob1

Gebruiker
Lid geworden
15 jan 2001
Goede middag,

Van mijn werk heb ik een Dell T5500 server met Xeon processor meegekregen omdat die het niet meer zou doen.
Maar ik heb hem weer aan de praat, er zat een ventilator vast waardoor hij dus blijkbaar niet doorstartte.

Nu wil ik daar meer geheugen in kopen. Er zitten nu 3 bankjes van 1Gb in. Ik wil naar 3 x 4Gb (of meer). In de winkel vertelde ze dat daar niet zo maar al het geheugen in gezet kon worden, er moet ECC geheugen in.

Nu de vraag, wat is het verschil tussen ECC en NON ECC geheugen (behalve de prijs), en kan het kwaad als ik NON ECC geheugen gebruik? Ook staat er dat er geheugen in kan van DDR3-1066 of DDR3-1333. Ik begrijp dat dat met de snelheid te maken heeft. Als ik op internet zoek naar geheugen (marktplaats ed) dan zie ik ook veel geheugen met hogere waarden dan 1333. Als je geheugen zou gebruiken met een hogere snelheid, zou dat dan problemen kunnen geven?

ECC is error check code. geheugen wat zichzelf kan verbeteren indien het geheugen corrupt raakt. Het is dus stabieler en speciaal voor kritieke zaken als servers.

Of je non-ECC geheugen kunt gebruiken is afhankelijk van de precieze configuratie van de server. Kan ik zo snel niet vinden. snellere DDR3 werkt wel, maar loopt niet sneller. Indien je vast zit aan ECC zul je sowieso niet snel veel sneller gehuegen vinden.

@Wampier, duidelijk. Ik ga op zoek naar ECC geheugen.

@Lange Pier, Ja die heb ik.

Ben in middels op ebay betaalbaar Dell ECC geheugen tegen gekomen. 24Gb (6x4Gb) voor nog geen 100 dollar. Well 2e hands maar getest uit de VS
Denk dat ik daar maar mee ga beginnen.

Heren bedankt voor de hulp.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan