Een geschikt nieuw systeem?

• Onderwerp starter Onderwerp starter SCD
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

SCD

Gebruiker
Lid geworden
27 feb 2008
Beste lezers,

Zou dit een goede PC zijn voor de nieuwste spellen, muziek/videobewerking!
In iedergeval een razend snelle PC die een langere tijd mee gaat!?
En alle onderdelen zijn nieuw dus wat zou ik er voor mogen betalen maximaal?

Ook weet ik niet of alles wel bij elkaar past zouden jullie mij kunnen corrigeren mocht er een fout in zitten of opmerkingen maken van wat jebeter zou kunnen doen?

alvast bedankt.

Specificaties

Behuizing : Gamersgear NINE HUNDRED
Voeding : PSU Raptoxx SPS-RT-600PSP 600W ATX
Moederbord : MSI AM2 K9AGM3-FD V/S/GL/PCIEx/µA
Processor : AM2 AMD Athl64 X2 5400 2.8/EE/BOX
DVD Writer : Liteon DH20A4P21C 20x BLK Zwart
DVD Speler : LG H30N 16x/52x bulk zwart
CPU-Cooler : Foxconn NBT-CMAM22B-C AM2.754.939
Videokaart : MSI nVI NX8800GT -HD Overclock 512
Geheugen : 2x Kingston DDRII/667 KIT CL5
Hardeschijf: 2x 1TB Samsung HD103UJ 32/S

Ik (persoonlijk) zou voor een Intel processor gaan..

De Intel core 2 duo

of

core 2 Quad

Laatst bewerkt:
inderdaad zou ik persoonlijk ook voor een intel gaan.

en een andere goede merkvoeding

Intel CPU ja, en omdat je video wilt gaan bewerken, zou ik een Core2Quad uitzoeken. Dan ligt je pc niet meteen helemaal plat omdat de videobewerking alle rekenkracht opzuigt.

Voor geheugen zou ik ook 4GB nemen (niet meer, dat heeft geen zin. Dan kom je in de professionele systemen terecht, waarvoor je ook een 64bits OS nodig hebt)

aan wat voor moet ik dan denken?
kunnen jullie voorbeeld van types noemen?
ik waardeer het erg dat jullie zo reageren en niet zoals ik hier wel is lees gelijk negatief wat ik met zo rare CPU moet:)

Laten we eerste eens over iets anders hebben... hoeveel zit er in je spaarpot? Wat mag het kosten? Je kan het natuurlijk zo mooi maken als je zelf wilt, maar het prijskaartje loopt wel heel snel op.

Als je een leuke CPU wilt hebben voor niet teveel geld, ben met met een Q6600 goed af.
Kost je ongeveer € 179,- (bij ALTERNATE)

Mag het wat meer kosten, ga dan voor een Q9300 (€229,-)of een Q9450 (€299,-) die hebben een Yorkfield kern, en lopen standaard al op een hogere bussnelheid.

Geheugen kost niet meer zoveel, dus daar hoef je niet op te bezuinigen. Kies wel modules van een gerenommeerd merk (Kingston, G.E.I.L., OCZ). Voor minder dan €100,- heb je 4GB. Supernel geheugen is voor videobewerking niet echt nodig, dus 800 of 1066Mhz is goed genoeg.

Je vindt bijvoorbeeld HIER een leuk systeem, voor de lieve somma van € 3000,- (maar dan heb je ook wat)
Het is wel een beetje overkill misschien, er wordt uitgegaan van 4 HDD drives van 640 GB per stuk en een 24" monitor van meer dan € 500,- er valt hier en daar dus nog wel wat op te bezuinigen.

Laatst bewerkt:
haal dan een q6600 bij azerty want daar kost hij nog maar 157 euro als ik het goed heb:p en kwa geheugen.. kan je een setje van 800mhz van corsair kopen die dhx setjes en als je nou nog 20 euro meer uitgeeft neem de de 1066mhz van corsair > DHX Dominator (allebij 2*2gb balkjes):thumb:

Zelf vind ik MSI P7N SLI een goed moederbord:thumb: maar ik gebruik mijn systeem voor andere dingen.

denk dat ie naar een heel ander bord moet gaan kijken!!

MSI AM2 K9AGM3-FD V/S/GL/PCIEx/µA

Ja, je moet voor een Intel cpu natuurlijk wel een mobo hebben met socket 775.
AM-2 socket is alleen voor AMD

I

Wat nog niet duidelijk is:
- Budget?
- Besturingssysteem? Heb je deze al of..
- Assemblage? (PC wordt voor je in elkaar gezet, of ga je dit zelf doen).
- Winkelkeuze? Of maakt dit niks uit.

Rond de 20e van deze maand komen ook de nieuwe videokaarten op de markt, daar kan je beter nog even op wachten.
Wanneer deze uit zijn kan je denk aan de volgende combinatie, Intel P45 moederbord (GigaByte GA-EP45-DS3R -/- Asus P5Q Pro) + ATi HD48** videokaart. De twee P45 moederborden die ik aangeef hebben allebei ook de mogelijkheid tot CrossfireX (2x dezelfde videokaart samen laten werken voor meer grafische power).

Qua processor zou ik kijken naar E8400/E8500/Q9450. Aangezien de nieuwe videokaart niet genekt mag worden door de processor, denk dat de Q6600 de nieuwe ATi kaart niet bijhoud.

Qua kast, je hebt zelf gekozen voor de Antec 900. Ik wil je nog even wijzen op de volgende behuizingen:
- Cooler Master CM 690.
- Antec Twelve Hundred (Grote verbeterde broer van de de 900).
- Antec P182B.
- Cooler Master Centurion 590.
Persoonlijk zou ik de CM 690 nemen, omdat deze kast erg goed uit verschillende test komt en er ook een niet al te groot prijskaartje aanhangt.

Qua voeding, zeker voor een A-merk gaan:
- OCZ StealthXStream 500 of 600 Watt
- Cooler Master Real PowerPro 520, 620 of 700 Watt
- Corsair CMPSU-520HXEU of Corsair CMPSU-620HXEU
- Antec NeoPower 650
Er zijn natuurlijk nog veel meer goede voedingen, ik raad je aan om dit even door te lezen:
Voedingen uitleg.

Qua harde schijf, je bent zelf al gegaan voor 2 erg snelle schijven die je in RAID0 gaat zetten, neem ik aan. Je hebt dan wel gelijk 2TB aan opslagruimte, geen idee of je dit ook werkeljk nodig hebt. Ik wijs je op de volgende harde schijf van Samsung, wat momenteel een van de snelste is: HD642JJ (met 320GB platters), deze kan natuurlijk ook in RAID0 gezet worden, wat voor super prestaties gaat zorgen.

DVD-RW:
- Lite-On LH-20A1S.
- Samsung S203P.

Qua ram geheugen, je wilt zelf voor het volgende gaan: 2x Kingston DDRII/667 KIT CL5, wat alleen niet duidelijk is, is het aantal GBtjes? (2/4/8?)
Verder neem je niet echt het snelste geheugen namelijk PC5300, je kan beter kijken naar PC6400/PC8500.
Goede 4GB setjes zijn:
- G.Skill F2-6400CL5D-4GBPQ,4096MB, 800MHz
- Corsair TWIN2X4096-6400C5,4096MB, 800MHz
- Corsair TWIN2X4096-8500C5DF,4096MB, 1066MHz
- OCZ Reaper HPC 4096 MB, PC8500, 1066 MHz

De twee moederborden die ik aangaf ondersteunen ook allebei PC6400 & PC8500.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan