• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

een getal delen door tabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rene1150

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
9 dec 2009
Hallo,

Ik ben bezig met een verslag, en heb denk ik een heel gemakkelijke vraag. Alleen weet ik zelf niet hoe ik het moet doen. Hopelijk kunnen jullie me helpen.

Ik moet een hartfrequentie berekenen uit een IBI-waarde. De formule is eigenlijk heel simpel, namelijk 60000/IBI-waarde. Deze IBI-Waarde staan echter in een tabel, en het zijn er iets meer dan 700. Om dat nu handmatig te gaan doen is een beetje overdreven, dus weet iemand een snellere manier?
Er moet dus komen te staan uiteindelijk:
60000/B1
60000/B2
60000/B3
enz

Alvast bedankt!

Een klein voorbeeld XLS bestandje zonder gevoelige informatie doet wonderen.

met vertikaal zoeken, gaat dit zeker lukken, maar zoals Willem al aangeeft, doet een voorbeeldbestandje (ontdaan van gevoelige info) wonderen.

Met vriendelijke groeten,

Oeldere

Ik heb als het goed is nu een bestandje bijgevoegd. In de rode kolom staan de IBI waarden. In de groene kolom moet het uiteindelijke antwoord komen, die volgens de formule werkt die in de formulebalk staat.
In H2 komt dus het antwoord op 60000/B2 (60000/652)
In H3 wil ik het antwoord op 60000/B3
In H4 het antwoord op 60000/B4
enzovoorts.
en dit dan voor zo'n 700 getallen, alleen ben ik te lui om steeds de formule per vakje in te vullen. Dus kan je dit automatisch laten doen?

Bijlagen

• IBI.jpg
    IBI.jpg
    72,6 KB · Weergaven: 54
wat zou je denken om een excel-bestandje te uploaden.

dat maakt het aanpassen wel wat makkerlijker.

p.s. in kolom H kun je gewoon de formule zetten: 6.000 / b3 en dan doortrekken naar beneden.

maar waarschijnlijk wil je de uitkomsten straks op volgorde hebben (van boven naar onder) of niet?

Met vriendelijke groeten,

Oeldere

Laatst bewerkt:
Volgens mij is het zo als je in H2 [ =60000/B2 ] en je trekt hem naar beneden dan is het zo gebeurt.

Sorry was net even later.

Laatst bewerkt:
Nee! Het is gelukt. Bedankt allemaal voor het advies en de inzet. Het was inderdaad een kwestie van slepen. Bedankt!

zet je de vraag dan op opgelost (rechtsonder onder de vraag)?

met vriendelijke groeten,

Oeldere

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan