verhoog
Terugkerende gebruiker
- Lid geworden
- 7 nov 2001
Zie bijlage voor een voorbeeld. Ik heb een datadump uit een ERP-systeem die ik wil analyseren. Een van de kolommen bevat datums, maar deze zijn weergegeven als tekst. Ik wil nu via verticaal zoeken bepalen of een datum voorkomt in de kolom, maar de 'input' van de formule is een echte datum. Ik ga dus een waarde zoeken in een tekstkolom en dus wordt er niets gevonden.
Ik weet dat een oplossing is dat ik eerst via =WAARDE() de tekstkolom converteer naar een echte datum, maar dat wil ik niet. Een gebruiker zonder excel kennis moet er namelijk mee kunnen werken. Het liefst wil ik de inputdatum (gele vakje in het voorbeeld) omzetten naar tekst, zodat er op tekst gezocht wordt in de datadump. Maar via =TEKST() lukt me dat niet. Wie weet hoe?
Alvast bedankt.
Bekijk bijlage Map1.xlsx
Ik weet dat een oplossing is dat ik eerst via =WAARDE() de tekstkolom converteer naar een echte datum, maar dat wil ik niet. Een gebruiker zonder excel kennis moet er namelijk mee kunnen werken. Het liefst wil ik de inputdatum (gele vakje in het voorbeeld) omzetten naar tekst, zodat er op tekst gezocht wordt in de datadump. Maar via =TEKST() lukt me dat niet. Wie weet hoe?
Alvast bedankt.
Bekijk bijlage Map1.xlsx