Een gevaarlijke virus!!! Wat nu?

Status
Niet open voor verdere reacties.

navavista

Gebruiker
Lid geworden
19 feb 2008
Hoi allemaal,

Ik zit met een vervelend en lastig probleem! Sinds kort ben ik erachter gekomen dat mijn pc geïnfecteerd is met Trojan-Downloader.Agent.DUJ. Ik heb getracht het met spyware doctor eraf te halen.
Alleen blijkt naar het schijnt dat ik mij eerst moet laten registreren en het ook moet kopen voordat ik dit bestand van mijn pc kan laten verwijderen.
Weet iemand misschien hoe ik dit probleem z.s.m. kan oplossen en deze virus zodoende van mijn pc kan verwijderen?
Heb ook een trialversion geprobeerd via spyware fighter alleen kon deze de virus van mijn pc niet lokaliseren. Maar ik weet dat hij er wel opstaat.

Waarschijnlijk lukt het wel met Superantispyware free
Eerst de updates laten downloaden en het liefst scannen in de veilige modus.
Dat duurt wel een aantal uren.

mvg leo

avg antispyware free edition en spybot krijgen het ook wel weg

Wat is de belangrijkste reden dat je je pc beter in de veilige modus kunt scannen?
Alvast bedankt nog. Ik zal gelijk proberen of ik ze van mijn computer af kan krijgen.

Virussen/spyware houden bestanden nog wel eens bezet, waardoor ze moeilijk te verwijderen zijn. Soms lukt het dan wel in de veilige modus, omdat er dan minder mee opstart.

Downloader.Agent.DUJ een hardnekkige virus

Hoi,

Ik heb geprobeerd om via de opgegeven virusscanner Superantispyware free op de veilige modus, de Downloader.Agent.DUJ. te verwijderen. Alleen is dit jammer genoeg niet gelukt. Hij is niet ontdekt door de scanner en kon zodoende ook niet verwijderd worden.
Het blijkt dat het via 3 videotjes zijn gedownload, die in dit bestandje zijn meegekomen en zijn verstopt.
Alleen is het nu moeilijk te achterhalen, waar deze videotjes zijn verstopt.
In elk geval is Downloader.Agent.DUJ. met deze bestanden ongemerkt meegekomen.
Is het een gevaarlijk bestand? En zijn er ook nog andere manieren om deze virus van mijn pc af te krijgen?

Ja dat is vervelend.

Mogelijk zit het in een bestand van systeem herstel
Staat er ergens restore in het pad. Dan moet je systeem herstel uitzetten, opnieuw opstarten en weer aanzetten, herstel punten zijn dan wel weg.

spyware docter van pc tools beweert de downloader te verwijderen.
Deze google pack versie is gratis en kun je ook gebruiken om altijd op de achtergrond te laten draaien.
of dat goed is, hangt af van de aanwezig antivirus.
(Zie vraag vorige post)

Helpt dit allemaal niet volg dan deze stappen.
mvg leo

Ik heb spyware docter op de pc laten installeren. Hij herkent de virussen wel alleen omdat ik een freeversion heb, kan ik deze zogenoemde virussen niet met dit programma verwijderen.
Is het programma Spybot & Destroy een goed alternatief om aan te raden en is het ook veilig?
In elk geval heb ik ze er niet af kunnen krijgen met Ad aware, AVG virusprogramma's.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan