Een goede en stille koeler voor mijn AMD 5600+ !?

Status
Niet open voor verdere reacties.

rickyy

Gebruiker
Lid geworden
9 jan 2007
Heey Helpmijers :)

Ik heb sins kort een AMD Athlon 5600+. Maar nu is het me opgevalle dat zodra ik 5 minuutjes game de fan van de processor ( ik weet nog niet helemaal zeker of het de CPU fan is ) Een (...) Herrie maakt waarbij je echt oordopjes nodig hebt om het niet te horen :shocked: . Nu weet ik dus niet zeker of het wel de koeler is van mn CPU maar ik denk het wel dus ik vraag daarbij hulp bij het zoeken voor een andere koeler voor mijn AMD Athlon 5600 Plusje. hij moet vooral goed koelen en iig stiller zijn als wat ik nu heb :shocked: ik denk dat deze wel een herrie maakt van 35 tot 40 dB op vulload :shocked: dus welke is goed. Ik heb veel revieuws gelezen over deze http://www.arctic-cooling.com/cpu2.php?idx=10&disc, en die kwam heel goed uit tests, zowel voor koeling als geluid productie, maar nu zie ik tot mijn schrik dat dat ding tot de AMD Athlon 5000+ gaat :shocked: , dus weet iemand een andere die mn 5600+ lekkr koel en stil kan houden ? :)

Alvast bedankt, :)

Waarschijnlijk biedt de Freezer 64 alleen tot 5000+ omdat die nog een "ouwe" socket heeft.

De Freezer 64 Pro en Freezer 64 LP bieden wel ondersteuning voor de huidige AM2 sockett.

Ik denk dat je niet hebt gekeken naar het type socket dat jij gebruikt maar puur naar de processoren die worden ondersteund door de cooler nietwaar?

Ongetwijfeld.

Maar je wilde vooral een stillere? Dan zou ik eerder voor de LP gaan, die schijnt extra still te zijn...

Je zou op google wat reviews op kunnen zoeken van beide coolers voor je tot aanschaf over gaat.

Oke zal ik doen :thumb:
Bedankt alvast.
En andere sugesties zijn natuurlijk ook welkom :)

Maar kan jij me met zekerheid vertellen of het echt m'n CPU fan is die zo'n lawaai maakt ? Of zal ik als hij op vulload draaid ff de kast moeten open maken en horen waar het vandaan komt ?
Er zitten verder nog een 250 mm fan in en een 120 mm fan, maar die zijn op de voeding aan gesloten dus die zullen niet harder of zachter gaan draaien, en die hoor ik nu bijna niet dus die 2 vallen af.
Dan heb ik nog de koeler van de voeding het kan natuurlijk zijn dat als de computer vulload loopt de voeding extra veel moet gaan werken. Het is de Cooler master eXtreme power 650 watt.
Dan nog de VGA koeler het s de standaard koeler die op de 8800 GTS zit en die hoor ik helemaal niet. Dus kan het eigelijk alleen maar die voeding of CPU zijn. Maar hoe kan een boxt koeler van AMD zo'n heriie maken ? :shocked:

Laatst bewerkt:
Ongetwijfeld.

Maar je wilde vooral een stillere? Dan zou ik eerder voor de LP gaan, die schijnt extra still te zijn...

Je zou op google wat reviews op kunnen zoeken van beide coolers voor je tot aanschaf over gaat.

Wilt u mijn naam niet ijdel gebruiken?:cool:
LP

Overigens valt mij die Arctic, qua geluid, best wel tegen, de Themaltake TMG is stiller.

Heb jij de Arctic Freezer ? :)
Wat voor processor ligt eronder te branden als ik vragen mag ? :D
en koelt hij goed ? en maakt ie echt zoveel herrie ? :p

Ik had aan mn andere bericht nog wat aangeplakt maar hier valt het beter op :)

Maar kan jij me met zekerheid vertellen of het echt m'n CPU fan is die zo'n lawaai maakt ? Of zal ik als hij op vulload draaid ff de kast moeten open maken en horen waar het vandaan komt ?
Er zitten verder nog een 250 mm fan in en een 120 mm fan, maar die zijn op de voeding aan gesloten dus die zullen niet harder of zachter gaan draaien, en die hoor ik nu bijna niet dus die 2 vallen af.
Dan heb ik nog de koeler van de voeding het kan natuurlijk zijn dat als de computer vulload loopt de voeding extra veel moet gaan werken. Het is de Cooler master eXtreme power 650 watt.
Dan nog de VGA koeler het s de standaard koeler die op de 8800 GTS zit en die hoor ik helemaal niet. Dus kan het eigelijk alleen maar die voeding of CPU zijn. Maar hoe kan een boxt koeler van AMD zo'n heriie maken ? :(

kan je me een goede site geven met revieuws van de Themaltake TMG ? :)

Ik heb hier wat gevonde http://www.thermaltake.com/product/Cooler/TMG/CL-P0373/cl-p0373.asp#

Koelt deze echt heel goed ? want het is natuurlijk altijd marketing stel je voor dat ze nadelen zouden benoemen :p

maar hij moet natuurlijk ook goed koelen en stil zijn :)
en is deze geschikt voor de 5600+ ?

Laatst bewerkt:
Heb ze beide niet, maar wel geplaatst, kan ook met de kast te maken hebben gehad, maar de Arctic hoorde ik meer dan die Themaltake.

Ik draai een Artic Freezer 7 Pro (Dus niet de 64) en hier ligt een Intel C2D E6600 op 2,8 Ghz te draaien en vindt dat hij aardig stil is.

Tuurlijk hoor ik geluid uit mijn kast komen maar dat komt vooral door de koeler op mijn videokaart.

Over de prestaties van de Thermaltake kan ik je niets vertellen, ik weet je alleen te vertellen dat hij op een socket AM2 past en dat heb jij volgens mij ook nodig. Dus dan zou hij passen.

@LangePier: Ik wist niet dat er copyright op LP rustte :D

Hmm toen ik vandaaf de herrie zat was heb ik m'n kast open gemaakt om zeker te zijn waar die pl**res herrie vandaan komt :evil: :p
ik heb vernomen dat het niet de boxed cooler vamn processor is maar ik denk die van mn voeding :shocked: Maar kan dat wel ? want zelfs als ik een muziekje draai begind de computer op volle toeren te draaien en het is echt een herrie ik zal is een filmpje maken.

En dan nog iets er zit een raar rateltje in mn voeding heb ik ook vernomen :confused:
( al die rare geluidjes :evil: )

Maargoed ik hoor dat ook heel erg en ik denk dat het mn voeding is. Zodra mn computer idle is hoor ik hem niet maar zodra hij op volle toeren begond te draaien ( bij het luisteren van een muziekje al ) krijg ik dat rateltje te horen en het is verschikkelijk irritand !
Ik weet niet precies op het een ratel of geknetter is van de voeding want het kan natuurlijk ook geknetter zijn. Mn broer heeft het zelfde systeem dus ook de zelfde voeding (Coolermaster eXtreme power 650 watt) er stond op de doos silent maar dat is natuurlijk alleen maar marketing. Maar die van mn broer rateld of knetterd niet :shocked:
maar hij draaid wel op volle toeren met het spel wat hij speeld ( runscape of zo ).
Dus heb ik gewoon een slecjte aankoop gedaan met de voeding ? :confused:
en wat kan ik doen om het te verhelpen ?
ik word gek van die 50 dB die die creéérd :evil:

Gr Rick :)

Heb filmpjes gemaakt.

http://youtube.com/watch?v=-cBNXxMopTI Dit is het filmpje waarbij ik muziek aan heb. Let niet op mijn muziek style :evil: Ik had ook bob marley kunnen afspelen :p

En deze als ik oblivion aan heb staan :)

http://youtube.com/watch?v=74pl4VcPpRA

Wat vinden jullie van het geluid dat hij creeerd ?
Je zou miss het ge ratel van de voeding niet kunnen horen maar het is er wel degelijk :(

Hier nog een filmpje http://youtube.com/watch?v=hFNcTQnFbGY

En niet lachen ik gleed uit :p !! ben wat klunsig wat dat betreft :evil:

Laatst bewerkt:
Iemand ? :(
het lijkt wel of er in de voeding kleine sluitinkjes plaats vinden !? Dat gknetter lijkt me niet echt in de haak :confused: Wat jullie ?

Ik heb nu ook geconstateerd dat als de TV aan staat de videokaart en de tv kaart niet piepen maar m'n processor. M'n broers pc piept ook en hij heeft exact de zelfde videokaart processor en tv kaart, dus ik denk dat die tv kaart gewoon te oud is.

Nu dat geknetter nog van die voeding en het hele luide geluid dat uit m'n computer komt, ik denk nog steeds de voeding ik ga morgen bellen naar azerty om te vragen hoe of wat..

Deze voeding hebben ze nu niet meer, ik heb nu een andere op het oog die ze wel hebben en vooral stil is en hij is modulair, hij is alleen wel 500 watt en ik weet nog niet of dat genoeg is, ik heb nu 650 watt.

Deze voeding http://azerty.nl/producten/product_detail/52/3525/smart-power-2-0.html .

Laatst bewerkt:
Wil je zeker weten dat het je voeding is dan zul je de ventilator toch es moeten laten stoppen.
Zit er niet een draad tegen een fan aan?
Als je nu de pc aanzet, en voorzichtig de fans 1 voor 1 stilzet door je vingers er even op te drukken, dan kom je zeker te weten óf het wel een fan is.

Ik denk niet dat dat wel zo gezond is wel bedankt voor de reactie :) |
Want je kan niet als hij niet fulload is horen welke fan het is. zodra ik de computer aan doe hoor ik hem amper tot niet, de de case fans ijn het niet. De videokaart is ook geruisloos dus die is het ook niet. dus de voeding en CPU heb ik nog over, ik heb er filmpjes van gemaakt in mn andere post daar kan je het horen. Ff cheklisten
Case fans - geen geluid
Videokaart - ook geen geluid
CPU Zou het miss wezen..
Voeding zou het ook kunnden wezen.

Nu ga ik mijn voeding terug sturen naar de winkel en ga ik een andere nemen.
Als ik dan nog die herrie hoor weet ik 90 % zeker dat het de CPU is.
Zoniet dan was het dus de voeding.
Waarom stuur in de voeding terug ?
Hij maakt een knetterend geluid en dat bevald me niet:rolleyes:
Dus jullie horen meer van me zodra ik de nieuwe voeding heb :)
wel bedankt voor de reacties voor zover de hulp :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan