een goedkope server kopen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tomet12

Gebruiker
Lid geworden
26 dec 2011
Berichten
79
ik en mijn vriend zijn goede vrienden en zijn van plan een minecraft server te kopen. Momenteel draai ik gewoon een server op mijn computer (die eigenlijk een gemodificeerde server is) en dat gaat goed. Maar tegelijkertijd met skype youtube en minecraft zelf wordt het net iets te veel dus wij zijn van plan om een server te kopen deze mag echter niet duurder zijn als 300 euro. Ik vroeg me af of iemand hier een antwoord op weet ik hoop dat ik snel een antwoord heb. ik heb een aantal tips gekregen over servers het moet in elk geval 2x het spel kunnen draaien waarvoor je het wil gebruiken (bij minecraft dan) dus dat is niet erg veel dat is gewoon 4 gb ram een klijn intel pentium proccesortje ofzoiets en dus niet hele hoge specs gewoon klijn servertje maar hij moet wel de hele dag kunnen draaien en rond de 40 mensen tegelijkertijd kunnen hebben met geen lag alvast bedankt!

groeten van tomet12 en ik hoop een snel antwoord te krijgen.
 
Wat het probleem is wij willen de echte owners zijn van de server we willen beschikking hebben over de plugin's(extensies) van de server. Wij willen dus geen server huren maar echt een vaste server hebben ik heb al een router monitor back-up power supply alles(had ik al). Nu dus een server ik dacht zelf aan iets van een dell poweredge maar dat is allemaal boven de 400 euro en we hebben maar 300 euro. Ik heb zelf genoeg verstand van computer om er zelf een te bouwen dus als er een set is niet in elkaar gezet ofzo dan is dat mischien goedkoper. maargoed ik ben er zelf dus nog niet uit dus mischien weet een van de helpmij members het wel

Groeten tomet12
 
Prijs incl verzendkosten: 291.70

specs:

AMD Phenom II X4 965 3.4ghz (QUAD CORE)
Corsair vengeance 8gb ram op 1600MHZ
160gb laptop harde schijf (WD)
een goedkope (17 euro) cd drive
AsRock N68-vs3 FX (am3+ socket)
Goedkope kast met 420 watt voeding.

Videokaart: NVIDIA GeForce 7025 ** in het moederbord

Ik weet niet of dit minecraft gaat draaien de hele dag en voor 40 mensen, aangezien ik nog nooit een minecraft server heb opgezet. Wel weet ik dat voor 300 euro dit zeker geen slechte pc is.

Als OS zet je er dan uiteraard windows of Linux op (als je geen windows hebt zal het linux worden)


http://www.4launch.nl/shop/winkelwagen/86134
 
Letop!
Het grootste probleem zal je internet connectie zijn!
een standaard computer is vaak al snel genoeg om een minecraft server te kunnen draaien
nou is 40 man idd wel wat meer dan de standaard server

hier zijn de minimum server requierements (let er wel op dit is MINIMUM dus wat extra is wel verstandig)
klikerdeklik

dus voor 30 personen heb je MINIMAAL 4GB werkgeheugen nodig laten we zeggen dat je dan 6GB werkgeheugen nodig hebt voor 40 man
verder heb je 10Mbps(megabit) upload snelheid nodig voor een 30 man server, om ruim te zitten zonder lag heb je dus 15mbps upload nodig

hier kan jij je upload snelheid testen speedtest

zolang je de upload snelheid niet hebt kun je het heleplan op je buik schrijven

je kunt hier je upload snelheid en je download snelheid plaatsen en kijken of je genoeg snelheid hebt voor een 40 player minecraft server
klikerdeklik


en zolang jij geen ISDN of Fiber line hebt zal je upload snelheid rond de 4Mbps zijn en dat is net genoeg voor 12 mensen
je kunt dus beter gewoon een server huren
 
Laatst bewerkt:
Ik heb alles met internet enzo grotendeels al geregeld ik heb heel snel internet. Wat mastermindzh heeft gezegd vind ik een server die goed genoeg is Ik zal dit aan mijn vriend laten zien en vragen oof hij dit goed vind. Ik dek dat hij dit ook goed vind en dan gaan we ervoor.

Zeer bedankt voor de hulp
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan