• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Een grafiek

Status
Niet open voor verdere reacties.

kriekos

Gebruiker
Lid geworden
22 mrt 2009
Hallo,

Ik probeer een grafiek op te maken, maar ik slaag er niet in om hem zo te krijgen als ik wil.

U vindt een voorbeeld in de bijlage, met een foute grafiek en de grafiek (uit een andere studie via andere software) die ik probeer te reproduceren met andere cijfers. Op de X-as komen de gegevens uit kolom B en D, op de Y-as de gegevens van kolom F. Kolom B of D instellen als X-as lukt me wel, maar kolom F instellen als Y-as lukt me niet.

Dank bij voorbaat

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Helaas.

Op de horizontale as (x-as) moet de F-kolom komen, op de verticale as (y-as) het interval Bkolom-Dkolom.

zo moet ik een grafiek krijgen met tussen 0 en 100000 een balk met hoogte 16519, tussen 100000 en 200000 een balk met hoogte 837, enz...

Hier is ie dan.
Het lijkt misschien niet precies maar je wilt. Maar als je het getal 1 en 16000 in 1 grafiek wilt krijgen dan vallen alle kleine waarden in het niet.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan