Een grafische kaart kopen...

Status
Niet open voor verdere reacties.

robin_89

Gebruiker
Lid geworden
11 jan 2002
Hallo,

Ik ben bezit met het zoeken naar een goede, nieuwe grafische kaart van NVidia, maar er zijn er zo veel van.
Ik heb wel wat kennis van de hardware, maar ik vraag toch even jullie hulp om mee te beslissen of te beoordelen.

Hij moet hetvolgende goed aan kunnen:
- Games. Games van nu en games van straks moeten lekker goed en mooi lopen. Vooral de Myst-serie (Myst 1, 2, 3, Uru.. enz). Ook games als FarCry moeten er lekker op kunnen lopen en goed uit zien.
- Hij moet een tijdje mee kunnen. Niet dat ik over een paar maanden een zwaar verouderde kaart heb. Ik weet dat het snel gaat met die technieken, maar mijn P3tje gaat toch ook al een paar jaartjes lekker mee.

Het gaat hier dus ook om een wat oudere computer (Pentium 3) en ik moet dus niet een PCI-Express exemplaar hebben.

Ik wil er ongeveer 100 tm maximaal 150 euro aan uit geven, dus ongeveer daar tussen lijkt me een mooie prijs. Ook wil ik er 1 met 256MB.

Ik was deze al tegen gekomen:
VGA ASUS AGP 256Mb V9570 TD @

Productspecificaties:
256Mb DDR
Chipset: GF4 FX5700
AGP 8x
Tv-Out
DVI

Second VGA (connector)
Mem. clock: 500MHz
(deze kost 150 euro)

Voldoet die aan de eisen? heeft iemand er ervaring mee?? Of welke zouden jullie mij aanraden?

Bij voorbaat dank,
Robin.:D

Laatst bewerkt:
[offtopic]Zal je alleen teleur moeten stellen als je Half Life 2 wil spelen op je systeem, daarvoor heb je minstens 1,2 ghz voor nodig en 512 mb ram. Je videokaart zal hem waarschijnlijk wel ondersteunen.[/offtopic]

512MB zit er al in, maar die ghztjes kom ik inderdaad te kort.. Maar HL2 is ook niet echt mijn type game.. Mijn voorkeur gaat meer uit naar GTA: Vice city (en straks san andreas) en NFS Underground (2?). Die echte alles-vreters moet ik me helaas bij neer leggen dat die niet op mijn pc zullen gaan draaien :confused:

Hoe zit het trouwens met het RAM op de grafische kaart? Wat is het verschil tussen 256 en 128?

Weer een paar in aanmerking komende kaarten gevonden.. Nogsteeds de vraag WELKE moet ik kiezen?

VGA CLUB-3D AGP 128Mb ATI 9600PRO

VGA CLUB-3D AGP 128Mb ATI 9600XT
VGA ASUS AGP 128Mb A9600XT TD
VGA CLUB-3D AGP 128Mb ATI 9800SE AIW

VGA CLUB-3D AGP 256Mb ATI 9600XT

Laatst bewerkt:
Errug bedankt voor et meedenken.. dit ben ik niet van helpmij.nl gewend :| maja.. er zal wel een rede voor zijn

iig.. ik heb nu dus de Asus V9570 TD Geforce FX5700 gekocht. 256MB en doet alles wat ik wil dattie moet doen. Erg tevreden! Maar nu kan ik nogsteeds geen halo spelen.. daar heb ik dan weer een sterkere processor voor nodig (op mn computer) !! Ik kan niet alles hebben :p

wou je mischien ook de 256mb 9600xt kopen???

ik denk zelf dat dat een stuk betere aankoop zou geweest zijn.;)

Had je dan eerder mee moeten komen. Deze is perfect en daarmee dit topic gesloten.

tja, jammer voor jou was ik de afgelopen weken minder op helpmij :cool: (:rolleyes: )

maar een nieuwere kaart zal een flinke verbtering zijn als je eerst een veel oudere had.

Ik ben van een Nvidia TNT 64MB naar een Nvidia Geforce FX5700 256MB gegaan... reken maar dat het een vooruitgang is ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan