Een Handige software om mijn DVD itels op te slaan en weer te kunnen zoeken.

• Onderwerp starter Onderwerp starter 666
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

666

Gebruiker
Lid geworden
18 jul 2009
Hallo..

Ik ben op zoek naar een programma waar ik al mijn titels van mijn dvd collectie ik kan zetten en dan weer makkelijk kan opzoeken door makkelijk weer de voorletter, de hele titel of een stukje daarvan in typ en gelijk een lijst ervan ziet,

Ik verzamel namelijk dvd's en ik koop ze orgineel in de winkel alleen me verzameling is nu zo groot dat ik ze graag wil nummeren en de titels wil opslaan zodat ik het weer kan makkelijk opzoeken net als bij een videotheek, Want ik wil niet meer dubbel gaan kopen en ik wil niet elke keer weer alle dvd's weer 1 voor 1 voorbij gaan om eerst te kijken of het er wel tussen staan voor dat ik hem ga kopen.

Kan iemand mij misschien helpen?

Alvast bedankt.

Hallo..

Ik ben op zoek naar een programma waar ik al mijn titels van mijn dvd collectie ik kan zetten en dan weer makkelijk kan opzoeken door makkelijk weer de voorletter, de hele titel of een stukje daarvan in typ en gelijk een lijst ervan ziet,

Ik verzamel namelijk dvd's en ik koop ze orgineel in de winkel alleen me verzameling is nu zo groot dat ik ze graag wil nummeren en de titels wil opslaan zodat ik het weer kan makkelijk opzoeken net als bij een videotheek, Want ik wil niet meer dubbel gaan kopen en ik wil niet elke keer weer alle dvd's weer 1 voor 1 voorbij gaan om eerst te kijken of het er wel tussen staan voor dat ik hem ga kopen.

Kan iemand mij misschien helpen?

Alvast bedankt.

Zet ze een een excel bestand.
heb ik ook gedaan
Makkelijk titels te zoeken, makkelijk te zien wie eventueel dvd's hebt geleend en het is makkelijk te maken en het is natuurlijk gratis

in de bijlage een voorbeeld
Ik heb dan een grote koffer waar de dvd's op nummer in zitten.
De covers heb ik in een grote multimap zitten die ook op nummer leggen.
Zo is alles erg overzichtelijk

Bijlagen

• naamloos.JPG
    naamloos.JPG
    90,9 KB · Weergaven: 72
Laatst bewerkt:
Ook ik heb een aardige waslijst aan titels in excel verwerkt.
Met de zoekfunctie kan je ze makkelijk opzoeken.

in de bijlage een voorbeeld
Ik heb dan een grote koffer waar de dvd's op nummer in zitten.
De covers heb ik in een grote multimap zitten die ook op nummer leggen.
Zo is alles erg overzichtelijk

ja maar dan moet ik alsnog door bladeren om te kijken of ik het nou wel heb of niet! en dat wil ik verkomen door het gewoon op de computer te zetten en alleen de titel in typpen en dat het gelijk kan controleren of ik het op of niet..

Ook ik heb een aardige waslijst aan titels in excel verwerkt.
Met de zoekfunctie kan je ze makkelijk opzoeken.

Op dit moment heb ik het ook in excel staan. op alfabetische volgorde. Hoe kan ik die zoekopdracht doen dan? Ik heb office 2007 en als mijn besturingssysteem windows 7

Ik doe het altijd op deze manier maar zorg dat je met filters werkt. (dat is het makkelijkst omdat dan alles nagenoeg automatisch gaat)

Ik open het menu bij het pijltje bovenin mijn lijst.(filter)
Daarin staat alles op alfabetische volgorde en haal je de film er zo uit die je zoekt.
(zie bijlage) (het op alfabetisch neerzetten doet het filter zelf ongeacht hoe je de sheet invuld)

Wat je ook kan doen is het volgende:
Zorg dat je in excel op start staat (links boven)
Rechts bovenin het scherm staat een verrekijker met zoeken/vervangen.
Klik daar op en vul je dvd titel in en klik op zoeken.

Ik werk altijd met optie 1 en dat bevalt mij uitstekend.
Als je eenmaal door hebt hoe het werkt dan zal je zien dat het de makkelijkste manier is.
Vooral met uitlenen is het makkelijk. Je filtert dan gewoon de namen aan wie je dvd's hebt uitgeleend.
In één opslag kan je zien welke dvd aan wie en op welke datum uitgeleend is

Bijlagen

• naamloos 1.JPG
    naamloos 1.JPG
    83,3 KB · Weergaven: 64
Laatst bewerkt:
Ik doe het altijd op deze manier maar zorg dat je met filters werkt. (dat is het makkelijkst omdat dan alles nagenoeg automatisch gaat)

Ik open het menu bij het pijltje bovenin mijn lijst.(filter)
Daarin staat alles op alfabetische volgorde en haal je de film er zo uit die je zoekt.
(zie bijlage) (het op alfabetisch neerzetten doet het filter zelf ongeacht hoe je de sheet invuld)

Wat je ook kan doen is het volgende:
Zorg dat je in excel op start staat (links boven)
Rechts bovenin het scherm staat een verrekijker met zoeken/vervangen.
Klik daar op en vul je dvd titel in en klik op zoeken.

Ik werk altijd met optie 1 en dat bevalt mij uitstekend.
Als je eenmaal door hebt hoe het werkt dan zal je zien dat het de makkelijkste manier is.
Vooral met uitlenen is het makkelijk. Je filtert dan gewoon de namen aan wie je dvd's hebt uitgeleend.
In één opslag kan je zien welke dvd aan wie en op welke datum uitgeleend is

hey thx voor de tip man! Het is me gelijk in 1 keer gelukt. Het is idd makkelijk.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan