een harde schijf toren

• Onderwerp starter Onderwerp starter diki
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

diki

Gebruiker
Lid geworden
15 feb 2004
kent iemand iets van een harde schijf toren
ik wil een oude pc kast met voeding met harde schijfen een stuk of 6 (ide schijfen)
maar nu is de vraag hoe krijg ik de verbinding naar mijn anderre 2 pc bestaat er iets zo ale een externe pci dat ik daar pci controlers in kan doen

Geplaatst door diki
kent iemand iets van een harde schijf toren
ik wil een oude pc kast met voeding met harde schijfen een stuk of 6 (ide schijfen)
maar nu is de vraag hoe krijg ik de verbinding naar mijn anderre 2 pc bestaat er iets zo ale een externe pci dat ik daar pci controlers in kan doen

kan je niet gewoon een server maken en dan windows server 2003 er op zetten of zo eits

verder heb ik er nog nooi van gehoord

Hoi.

Er is een makkelijke manier om dit te doen.
Je kan nl. een aantal externe HD-cases aanschaffen (kosten +/- 30 euro per stuk) en deze via een usb hubje in de tower bouwen.
De voeding voor de cases is meestal 12 volt (of 12 en 5 volt) deze zou je van de voeding kunnen afhalen welke je nu hebt. Zo zou je via een usb(2) verbinding een HD toren kunen bouwen.
Het is even knutselen en draadjes doorverbinden (en cases slopen) maar het lijkt mij een leuk projectje.
Misschien doe ik het bij nader inziens ook nog wel eens...

en als je die 6 harde schijven vervangt door 1 of 2 schijven:p(ok dom antwoord:p maar ik zie het nut niet in van 6 harde schijven:confused: of zijn die allemaal 500 gigabyte groot??)

Geplaatst door skelle
en als je die 6 harde schijven vervangt door 1 of 2 schijven:p(ok dom antwoord:p maar ik zie het nut niet in van 6 harde schijven:confused: of zijn die allemaal 500 gigabyte groot??)

Misschien dat de persoon ik kwestie deze hd's nog heeft liggen, en geen geld wil uitgeven aan 2 nieuwe?

:confused:

heb nu de schijfen verdeelt over de pc,s
maar als ik bevoorbeeld een bestand op de anderre pc nodig hem moet ik die opstarten en en ook nog weten welke pc
en nu laat ik in iederre pc een schijf zitten en zet die anderre schijfen in een kast met voeding en koeling
en kan ik met elke pc er in komen
en die kas kan ook ergens anders in huis staan
maar met usb kan ik dat wel doen

Geplaatst door djoeke
kan je niet gewoon een server maken en dan windows server 2003 er op zetten of zo eits
Dit lijkt me makkelijker, dan met die Externe Hd-cases aan de gang te gaan. Het mooiste is nog, als je een moederbord hebt die zowel een IDE-controller heeft en nog een RAID-controller. Je kunt dan al 8 hardeschijven aansluiten of 7 als je er een cd-rom speler in wil laten zitten. Daarnaast kun je een losse PCI IDE-controllerkaart kopen, waarop je weer 4 hardeschijven kunt aansluiten.

Ik heb dat hier zelf zo gedaan. Ik heb een redelijk oud Abit BX133 RAID moederbordje met een Pentium III (866mhz), als "server" draaien. Hier kan ik 8 hardeschijven op aansluiten. Ik gebruik Windows XP Pro NL SP2, als besturingsysteem. Momenteel zitten er nog maar dire 60GB schijven in, maar kan dit dus nog uitbreiden. Elke pc die op m'n netwerk aangesloten wordt, kan de opslag op de "Server" bereiken.:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan