Een hoop programma's doen het ineens niet meer!

Status
Niet open voor verdere reacties.

the_dannyboy

Gebruiker
Lid geworden
2 jan 2002
Berichten
968
Hey mensen!

Ik geloof dat ik een of ander virus op m'n pc heb zitten, of wat wormen ofzo, maar ik kan er niet achterkomen welke.

Ineens zijn er een heel aantal programma's gestopt met werken die het voorheen altijd wel goed hebben gedaan:
- NAV en NIS kunnen niet meer Auto-Protecten,
- Babylon werkt niet meer,
- MSN kan geen verbinding maken,
- De pc kan geen internet meer delen,
- Ad-Aware kan niet meer updaten
- Wanneer ik windows start (WinXP) dan opend ik de map C:\Windows,
- StyleXP laad niet automatisch de skins meer bij het opstarten van windows,
- Ik kan ook niet meer in m'n mailboxen van GMail en Hotmail komen!

Ik weet niet of al deze dingen te maken hebben met het virus, maar het is wel vreemd dat ze het ineens allemaal niet meer doen...

NAV, Stinger, Ad-aware, Spybot en Housecall vinden allemaal niets.:confused:
 
Laatst bewerkt:
Ik geloof dat het virus zich uitspreid!

Ik kan nu ook geen pagina's meer openen die over anti-virus dingen gaan, want dan blijft IE hangen...

Hulp!
 
Heb je zowel de NAV alswel de NIS geinstalleerd? In de NIS zit al een Antivirus...dus verwijder de NAV als je ook al de NIS hebt. Verwijder dan de herstelpunten middels rechtsklik op Mijn Computer, kies Eigenschappen, tabblad System Restore en aldaar System Restore (Systeemherstel) uitvinken.Scan dan eens met je AV in veilige modus, zet daarna de System Restore weer aan.

Verwijder ook de "tijdelijke internet-bestanden'' (in IE/Extra/Internet-opties, tabblad Algemeen) door te klikken op "Bestanden verwijderen" Activeer het selectievakje "Ook alle offline items verwijderen". Klik op OK.

Plaats voor de zekerheid als laatste een Hijack This log: Alle info en waar je eventueel een Hijack This Log kan plaatsen is hier te vinden: Klik -> Het plaatsen van een Hijack this log in deze sectie Daarna plaats je het Log hier klik -> Hijackthis Log's Druk daar op de knop "Plaats een vraag" en post je log. Experts helpen je vervolgens verder.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan