• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

een individueel rooster samenstellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Evatar

Gebruiker
Lid geworden
7 jun 2011
Berichten
59
Beste Excellers,

ik zit met een "probleem". Ik werk op een school en we hebben hier op het einde van het jaar weer examens.
Het is mijn taak de rooster op te maken voor het toezicht tijdens de examens.

Op dit moment heb ik het via een voorwaardelijke opmaak gedaan. De velden waar de naam van de leerkracht in voorkomt kleuren rood.
Nu zoek ik een manier om een soort van persoonlijk rooster te maken waardoor de collega's zeker niets over het hoofd zien.

De gegevens komen uit verschillende tabbladen. VM (voormiddag), NM (namiddag) en MINI (de korte tussenbewakingen) vormen samen een "persoonlijk rooster".
Het probleem is dat hij ook cellen kleurt waar de leerkracht naast het vak staat (dat hij/zij geeft) en dat er mogelijks ook meerdere namen in één cel kunnen staan (dit kan mogelijks aangepast worden).

Nu vraag ik mij af hoe ik hier het beste aan kan beginnen. Probeer ik het via VBA en kijk ik naar de opmaak (rode achtergrond) om de waarden te selecteren en deze op de juiste plaatsen zetten of is er een eenvoudigere manier?

In het persoonlijk rooster moet het vak (vb WIS), de klas (vb 1Sb) en het lokaal (vb B203) komen of de plaats waar ze moeten bewaken (MINI). Dit alles natuurlijk bij de juiste dag en uur.

Kunnen jullie mij hierbij helpen? Ik heb in bijlage een rooster van de paasperiode zitten.

Alvast bedankt voor alle tips/hulp.

Mvg

Stijn

Bijlage: Bekijk bijlage Bewakingen Examens Pasen 2018 V1.1.xlsx
 
Is dit wat je graag zou willen.
Alleen voor de 22e en 23e uitgevoerd.
 

Bijlagen

  • Bewakingen Examens Pasen 2018 V1.2.xlsx
    47,8 KB · Weergaven: 42
Dit is wat ik zoek, alleen zou er nog de klas en het vak erbij willen krijgen. Kan je mij ook de formule een beetje toelichten? Dan kan ik ook iets bijleren :eek:
 
Ik ben het nu aan het oplossen via VBA code gezien de indexfunctie voor mij nog veel geheimen heeft :eek:
 
succes met VBA, daar heb ik weinig kaas van gegeten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan