Ik vertrek van de onderstaande tabel.
Dit zijn requests die verschillende members van een team naar elkaar sturen om van shift te wisselen. Wanneer iemand een aanvraag stuurt (requestor), wordt er meteen een duplicaat gecreeerd op de naam van de tegenpartij (approver), dit is nodig omdat de requestor bv naar 5 verschillende mensen een aanvraag kan sturen voor dezelfde shift.
Met de "linked" colom, blijft zichtbaar dat deze verschillende rows gelinked zijn aan dezelfde request, waarvoor geldt (requestor => autonumber = linked, approver => autonumber <> linked)
autonumber thedate membername description Linked
4615 03-Jan-11 Jos Can I change shifts with you? 4615
4616 03-Jan-11 Thomas Can I change shifts with you? 4615
4619 05-Jan-11 Karel I need to go to the doctor, thanks! 4619
4620 05-Jan-11 Thomas I need to go to the doctor, thanks! 4619
Dit zijn dus 2 requests, van Jos naar Thomas voor 03Jan en van Karel naar Thomas voor 05Jan.
Wat ik nu wil bekomen is het volgende:
thedate Requestor description
03-Jan-11 Jos Can I change shifts with you?
05-Jan-11 Karel I need to go to the doctor, thanks!
Thomas moet een overzicht kunnen krijgen van de requests aan zijn adres.
Ik probeer hier een SQL query voor te schrijven. De moeilijkheid is, dat ik een extra column wil toevoegen, die de requestor weergeeft.
Maar deze waarde komt dus steeds van een andere row. Ik laat de rows zien waar autonumber <> linked is. Maar de requestor komt van de rows waar autonumber = linked is.
Iemand enig idee, hopelijk was dit een beetje duidelijk
Dit zijn requests die verschillende members van een team naar elkaar sturen om van shift te wisselen. Wanneer iemand een aanvraag stuurt (requestor), wordt er meteen een duplicaat gecreeerd op de naam van de tegenpartij (approver), dit is nodig omdat de requestor bv naar 5 verschillende mensen een aanvraag kan sturen voor dezelfde shift.
Met de "linked" colom, blijft zichtbaar dat deze verschillende rows gelinked zijn aan dezelfde request, waarvoor geldt (requestor => autonumber = linked, approver => autonumber <> linked)
4615 03-Jan-11 Jos Can I change shifts with you? 4615
4616 03-Jan-11 Thomas Can I change shifts with you? 4615
4619 05-Jan-11 Karel I need to go to the doctor, thanks! 4619
4620 05-Jan-11 Thomas I need to go to the doctor, thanks! 4619
Dit zijn dus 2 requests, van Jos naar Thomas voor 03Jan en van Karel naar Thomas voor 05Jan.
Wat ik nu wil bekomen is het volgende:
03-Jan-11 Jos Can I change shifts with you?
05-Jan-11 Karel I need to go to the doctor, thanks!
Thomas moet een overzicht kunnen krijgen van de requests aan zijn adres.
Ik probeer hier een SQL query voor te schrijven. De moeilijkheid is, dat ik een extra column wil toevoegen, die de requestor weergeeft.
Maar deze waarde komt dus steeds van een andere row. Ik laat de rows zien waar autonumber <> linked is. Maar de requestor komt van de rows waar autonumber = linked is.
Iemand enig idee, hopelijk was dit een beetje duidelijk