Wat ik probeer te doen:
Door middel van "select naam, type, kenteken from auto where naam like '%" + naam + "%'"; wil ik alle auto's die bv de letter e in hun naam hebben uit mijn database halen en in een jTextArea printen.
Ik heb op dit moment een method "myString":
public String myString() {
String output = "";
output += JSqlList.setSpaces("Naam: " + getNaam(), 20);
output += JSqlList.setSpaces("type: " + getKenteken(), 20);
return output;
}
En deze print ik in een jTextArea:
String naam = aamZoekField.getText();
autoLijst.setText(eenLeraar.myString());
Dit lukt, maar ik krijg maar 1 resultaat uit de datebase in mijn jTextArea, ik wil dus niet 1 maar alle objecten uit mijn database halen die voldoen aan wat ik bij naam invul.
Dit heb ik zelf bereikt dmv array's, maar dit gaat erg traag, dus als ik op zoek druk dan duurt het nog een aantal seconden voordat ik resultaat heb.
Ik wil het dus op een andere manier dan met array's werkend krijgen.
Mijn vraag is: Hoe?
Alvast bedankt!
Door middel van "select naam, type, kenteken from auto where naam like '%" + naam + "%'"; wil ik alle auto's die bv de letter e in hun naam hebben uit mijn database halen en in een jTextArea printen.
Ik heb op dit moment een method "myString":
public String myString() {
String output = "";
output += JSqlList.setSpaces("Naam: " + getNaam(), 20);
return output;
}
En deze print ik in een jTextArea:
String naam = aamZoekField.getText();
autoLijst.setText(eenLeraar.myString());
Dit lukt, maar ik krijg maar 1 resultaat uit de datebase in mijn jTextArea, ik wil dus niet 1 maar alle objecten uit mijn database halen die voldoen aan wat ik bij naam invul.
Dit heb ik zelf bereikt dmv array's, maar dit gaat erg traag, dus als ik op zoek druk dan duurt het nog een aantal seconden voordat ik resultaat heb.
Ik wil het dus op een andere manier dan met array's werkend krijgen.
Mijn vraag is: Hoe?
Alvast bedankt!