een keer iets invullen, en moet deze waarde op verschillende plekken neerzetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

DenotsNiaga

Gebruiker
Lid geworden
12 mei 2004
Bekijk bijlage Offerte.docx

ik heb hier in dit document een aantal waarden die op meerdere plekken moeten staan
ik wil graag dat als er word ingevuld op pagina 1 :

BEDRIJF
t.a.v.
straat
postcode PLAATS

dat dat automatisch gekopieerd word naar pagina pagina 3 en gedeeltelijk naar pagina 4.
:eek:

en dat als er word ingevuld op pagina 1 bij "Offertenummer: tijdelijk-XXXX-XXXX"
dat dit ook word gekopierd naar pagina 3 en 4

:thumb:

Er zijn een aantal mogelijkheden. Het makkelijkste is om de standaard "verzendlijsten" optie te gebruiken. Je geeft dan de details in een database, excel of direct in word, drukt op de knop en alles wordt ingevuld.

ik wil eigen lijk gewoon dat ik het 1 keer invul
en dat dan op de andere plaatsen word ingevuld

Je kunt gebruik maken van Doc Variabelen; die vul je één keer en roep je vervolgens op een willekeurige plek weer op. Bijvoorbeeld via een ASK veld. Met <Ctrl>+<F9> maak je dan een veld aan waarin je het ASK veld weer oproept.

Ik heb je voorbeeldje ondertussen ook bekeken, en geconstateerd dat je daar met Formuliervelden werkt; dat is zelfs nog wat makkelijker, want formulieren hebben van zichzelf ook al een Bladwijzernaam. En die gebruik je dus bij het aanroepen op andere plaatsen in het document. Ik heb het op één pagina voor je ingericht, zodat je kunt zien hoe het werkt. Met <Alt>+<F9> kun je switchen tussen gegevensweergave en veldweergave, zodat je de codes zelf ook kunt bekijken en aanpassen. Controleer ook de instellingen van de formuliervelden, want die heb ik ook veranderd.

Bijlagen

Tja, uiteindelijk kost het volgens mij meer tijd met ask-velden/forms. Ik neem aan dat je verstuurde offertes ook centraal wil archiveren en kunnen oproepen. Eventueel wordt er ook weer een duplicaat gemaakt in een CRM.

Ik ben het met je eens dat ask-velden/forms inderdaad wel een beter antwoord zijn op de originele vraag. Ik kan me echter weinig scenario's voorstellen in een bedrijf waar het de meest efficiënte oplossing is (maar dat is misschien beetje beroepsdeformatie)

bedankt
maar ik zie in het document niet terug wat je bedoeld.

ik krijg geen text form fields meer als ik dubbel klik op bv de naam van het bedrijf
en als ik de tekst verander dan veranderd er niks op de andere pagina's?

ook met cntrl+F9 of Alt-F9 zie ik niet wat er gebeurd

waarschijnlijk ligt dit aan mij, maar kan je mij zeggen wat ik fout doe.

en ik ben een leek in excell en word, en probeer gewoon mijn meest irritante werkzaamheden wat makkelijker te maken.
als het niet te moeilijk is om te maken met een selectie van het bedrijf en dat alles automatisch word ingevuld,
en jullie zeggen mij dat dit een veel betere oplossing is dan sta ik open voor suggesties.
maar voor mij zou het al geweldig zijn als ik het 1 keer invul en ik hoef de rest niet te controleren.

igg erg bedankt voor de al gegeven hulp

Laatst bewerkt:
Formulieren werken pas als je ze beveiligt, en dat heb ik dus gedaan. De beveiliging kun je gewoon weer uitzetten, want er zit geen wachtwoord op. Je kunt het formulier overigens wel testen (juist nu, met de beveiliging er op) door de gegevens opnieuw in te vullen. Als je de macro-beveiling uitzet, dan zul je zien dat de gegevens netjes worden bijgewerkt op pagina 2, zoals je ook wilt.

Hierbij mijn voorbeeld. Dan hebben we alle opties tenminste gehad :P

ga naar "verzendlijsten" dan "adressen selecteren" en selecteer bijgevoegde excel file. Dan "voorbeeld bekijken" en dan zie je hoe dat werkt.

Bijlagen

wow man thank you all

ik heb nog een probleem

ik voer nu zelf een ASK FIELD toe
maar hij vraagt mij helemaal niks

als ik op de code view sta dan zie ik zie de code
maar als ik niet precies op de plek ga staan, wat onmogelijk is voor anderen (want je niet niks)
dus allen ik weet waar je ongeveer moet staan en dan op F9 drukt dan komt hij met een vraag.??

wat doe ik fout

Een ASK veld doet uit zichzelf niks; dat wordt aangeroepen als je een document opent, of op <F9> drukt. Dan krijg je de vraag, en wordt het antwoord in de gekoppelde velden weergegeven.

maar je moet toch een standaard waarde kunnen zien

dat als je BV bedrijf wil invullen, dat je standaard het woord bedrijf ziet staan.
nu zie je helemaal niks op de plek van de code.

Klopt; dat is ook de essentie van een ASK veld. Wil je de waarde direct kunnen zien en gebruiken in je document, dan moet je een FILLIN veld gebruiken. Dat werkt verder op exact dezelfde manier, maar je krijgt het resultaat als waarde terug in het document. Zo heeft elk veldtype zijn eigen functie :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan