• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Een keer klikken in een cel

Status
Niet open voor verdere reacties.

johngub

Gebruiker
Lid geworden
1 jun 2006
Hallo,

Graag zou ik willen wanneer men in de cel E2:E200 klikt dat er dan een userform1 opkomt
nu is dat bij dubbel klikken bij de code hieronder.

Code:
Private Sub Worksheet_BeforeDoubleClick(ByVal Target As Range, Cancel As Boolean)
Set oRange = Range("E2:E200")
If Not Intersect(Target, oRange) Is Nothing Then
UserForm1.Show
End If
End Sub

John

Gebruik de RightClick als eventtrigger en bouw een instructie (escape) in je userform om de activatie van het rechtermuismenu te cancelen.

Ja dat heb ik ook geprobeerd Cobbe werk ook prima maar ik zou graag willen dat bij het aanklikken van die cel automatisch het userform te voorschijn komt.
Ik weet ook helemaal niet of dat wel kan.

Zo dus:
Code:
Private Sub Worksheet_SelectionChange(ByVal Target As Range)
    If Not Intersect(Target, Range("E2:E200")) Is Nothing Then
        UserForm1.Show
    End If
End Sub

En deze dan?
Code:
Private Sub Worksheet_SelectionChange(ByVal Target As Range)
Set oRange = Range("E2:E200")
If Not Intersect(Target, oRange) Is Nothing Then
         UserForm1.Show
End If
End Sub

Toch nog een vraagje
Hoe kan ik laten kijken of de cel leeg is?
Dus bij een lege cellen E2:E200 moet het userform te voorschijn komen en als er al tekst in staat niet.

Het object Target is je cel, daar kan je ieder attribuut van lezen, dus ook de Value.

Ja Edmoor maar ik heb geen idee hoe je dat in de formule zet (te weinig kennis van nog)

Zoals je ziet komt die kennis wel :D

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan