Een keuzelijst met invoervak die afhankelijk is van een waarde in tekstvak

Status
Niet open voor verdere reacties.

Twanno5483

Gebruiker
Lid geworden
1 mrt 2009
Hoi allemaal,

Ik ben nieuw in het gebruiken van access. Ik zou eigenlijk willen weten hoe ik een keuzelijst kan maken die afhankelijk is van een waarde die in een tekstvak staat.

Ik heb een formulier gemaakt waar ik mijn klantgegevens kan invoeren (F_klantengegevens). hier heb ik een tekstvak die automatische nummering heeft wat tevens het klantnummer is (KL_ID).
Op dit formulier is ook een keuzelijst met invoervak waar alleen de computers in mag verschijnen die gekoppeld is met het klantnummer.
Dan volgt er een knop die het formulier opent met de gegevens van de desbetreffende pc.
Dit is al een formulier die al bestaat. (F_PCgegevens).

Nu de vraag...
- Hoe kan ik ervoor zorgen dat de waarden in de keuzelijst afhankelijk is van het klantnummer
- Hoe open ik de in de keuzelijst geselecteerde computernaam in het formulier (F_PCgegevens).

vriendelijk bedankt.

Als je een keuzelijst op je formulier maakt, heb je in de eerste stap de optie om een keuzelijst te maken op basis van een waarde in een tabel of formulier. Als je die stappen volgt, heb je de keuzelijst die je zoekt.

Voor je formulier volg je vergelijkbare stappen: je krijgt op een gegeven moment de keuze of je alle records wilt zien, of een formulier wilt openen met specifieke gegevens (de eerste optie). Als je de stappen van die optie doorloopt, en de gegevens goed aan elkaar koppelt, wordt het juiste record geopend.

Succes!

Michel

Dank je voor je reactie
Volgens mij heb ik dat gedaan en het werkt nog niet zoals mijn bedoeling is. Misschien wat meer info...

Het zit zo, dat zodra ik een aantal PC_gegevens heb ingevoerd, die ook gekoppeld zijn aan een Klant (KL_ID), Verschijnen er in die keuzelijst ook de computers die niet van die betreffende klant is. Ik krijg de hele lijst van computers te zien in die keuzelijst.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan