Hallo, ik wil graag een netwerkverbinding tussen mijn desktop pc en laptop. Ik wilde eerst gewoon netwerk kaart --- netwerk kaart, maar dat kreeg ik niet voor elkaar en nu probeer ik het met een router, maar helaas ook geen succes. Ik zet eerst alles overzichtelijk bij elkaar:
Hardware
- Compaq Presario 5bw154 specificaties
- Jewel Saffier 1500 specificaties
In de Compaq Presario zit de volgende netwerk kaart:
Sitecom LN-020 - PCI Fast Ethernet Adapter 10/100specificaties
Sweex Broadband Router specificaties
Handleiding PDF formaat
Software
Compaq Presario: Windows 98SE
Jewel Saffier 1500: Windows XP
-----------------------------------------------------------------------
Probleem 1:
Volgens het boekje van de Sweex Router staat:
netwerkomgeving -> eigenschappen -> TCP/IP netwerkkaart -> Automatisch een IP-adres verkrijgen
Dat heb ik dus gedaan en dat ging ook goed.
Dan staat er:
start -> uitvoeren -> winipcfg, ik moet dan mijn netwerk kaart selecteren, Alles vrijgeven en dan alles vernieuwen en daar zit het probleem:
Als ik op 'Alles Vrijgeven' klik dan zou het IP adres 0.0.0.0 moeten worden en dan gebeurd er niet. En als ik dan vervolgens op 'Alles vernieuwen' klik dan krijg ik een zandlopertje en uiteindelijk (als ik op ctrl-alt delete druk) staat er: reageert niet meer (en als ik dan weer wil gaan internetten kan dat niet....dan moet ik mn pc opnieuw starten)
Hardware
- Compaq Presario 5bw154 specificaties
- Jewel Saffier 1500 specificaties
In de Compaq Presario zit de volgende netwerk kaart:
Sitecom LN-020 - PCI Fast Ethernet Adapter 10/100specificaties
Sweex Broadband Router specificaties
Handleiding PDF formaat
Software
Compaq Presario: Windows 98SE
Jewel Saffier 1500: Windows XP
-----------------------------------------------------------------------
Probleem 1:
Volgens het boekje van de Sweex Router staat:
netwerkomgeving -> eigenschappen -> TCP/IP netwerkkaart -> Automatisch een IP-adres verkrijgen
Dat heb ik dus gedaan en dat ging ook goed.
Dan staat er:
start -> uitvoeren -> winipcfg, ik moet dan mijn netwerk kaart selecteren, Alles vrijgeven en dan alles vernieuwen en daar zit het probleem:
Als ik op 'Alles Vrijgeven' klik dan zou het IP adres 0.0.0.0 moeten worden en dan gebeurd er niet. En als ik dan vervolgens op 'Alles vernieuwen' klik dan krijg ik een zandlopertje en uiteindelijk (als ik op ctrl-alt delete druk) staat er: reageert niet meer (en als ik dan weer wil gaan internetten kan dat niet....dan moet ik mn pc opnieuw starten)