een klik hier bestand maken

• Onderwerp starter Onderwerp starter joy30
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

joy30

Gebruiker
Lid geworden
11 apr 2003
Ik heb een website en wil graag dat de mensen op bv klik hier kunnen klikken en dat er dan een bestand te voorschijn komt wat gemaakt is in excel. Iemand een idee hoe ik dat kan doen

alle hulp welkom

Joyce

docs.google.com :)

Je kunt niet een Excel file openen in een browser, want dat ondersteunen ze niet. Je kunt een file aanbieden als download, maar dan moeten ze Excel geinstalleerd hebben anders kunnen ze het niet openen.

Persoonlijk zou ik eens naar Google docs kijken, dat lijkt me je beste optie. (Tenzij je iets heel specifieks zoekt, maar dan is er meer info nodig)

Je kunt een file aanbieden als download, maar dan moeten ze Excel geïnstalleerd hebben anders kunnen ze het niet openen.
Als het gaat om een hele serie bestaande Excel-bestanden, zou je voor de bezoekers die geen Excel hebben, de link kunnen opnemen naar de gratis Excel-viewer van MS. Als ze die geïnstalleerd hebben, kunnen ze ze wel bekijken (na downloaden dan). :)
Maar alleen voor de heel geïnteresseerde bezoekers dus: de overige zullen de moeite niet nemen vrees ik.
[edit]Maar met deze viewer blijft het bij bekijken: je kan ermee géén veranderingen in een Excel-bestand aanbrengen, als je dat zou willen.[/edit]
Dit is de link:
Met vriendelijke groet,
CSShunter

[edit]Schiet me nog een alternatief te binnen. Als het gaat om een statisch Excel-bestand (waar bezoekers niet zelf mee aan de slag moeten kunnen), dan kan je dat via Open Office exporteren als pdf-bestand. En dat kan wel weer (bijna) iedereen direct via een site inkijken.[/edit]

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan