Een kopie maken van alle bestanden die ik zelf heb gemaakt

Status
Niet open voor verdere reacties.

e de waele

Verenigingslid
Lid geworden
28 dec 2000
Beste forum leden.
Ik heb een vraagje hoe ik het beste een copie kan maken van al mijn bestanden die ik zelf heb gemaakt of bewerkt. Ik vraag dit omdat een vriend van mij voor een tijdje naar het buitenland gaat En hij zijn laptop mee moet nemen.
Hij wil dus zeker zijn dat als het daar mis gaat hij dan thuis een gehele copie heeft op een externe schijf thuis van alles wat op zijn schijf staat aan bestanden. Ik hoef toch geen systeem bestanden te copieren hij gebruikt gewoon win 10 ?
Bij voorbaat mijn dank voor jullie reactie

Dan moet je op zoek naar de juiste gebruikersmap, in onderstaande voorbeeld "Menno" en daar in ieder geval "Documenten" kopiëren. Maar wellicht ook de mappen Bureaublad, Afbeeldingen, Muziek en Video's?

map_gebruikers-win10.png

Kan zoals Krullenbol zegt.

Er is een wezenlijk verschil tussen een systeemkopie = besturingssysteem (schijf c) en data/gegevens/eigen bestanden back-up. Je moet beide hebben/maken.

Waar staan dan die 'eigen' bestanden. Zijn ze apart/gegroepeerd of op een data-schijf/partitie of heb je een lijst van de eigen mappen. Dan kun je deze kopiëren naar een externe schijf en/of USB-stick.

O.a. Aomei en Todo back-up zijn eenvoudige programma's.
Handmatig belangrijke mappen kopiëren kan natuurlijk ook.

Laatst bewerkt:
Maak gewoon een kopie van de hele schijf. Dan weet je zeker dat je alle documenten hebt, ongeacht waar ze op de schijf stonden. Die kopie kun je dan niet gebruiken om het hele systeem te herstellen. Maar je kunt er wel de eigengemaakte bestanden uit halen.

@RogerS
Wat is jouw werkwijze/procedure?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan