Een kopie van een spel maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

bartschenk

Gebruiker
Lid geworden
16 jan 2011
Hallo ik wil een kopie van een spel maken.
Maar ik weet niet hoe dat moet.
Als iemand weet hoe je dat moet doen stuur het mij dan.

Alvast bedankt van Bart

Laatst bewerkt:
Als het een nieuw spel is zoals Call of Duty, ed. dan is het wat lastiger, maar als je bv een oud harry potter spelletje wilt kopiëren, is dit zo gedaan. Om welk spel gaat het?

Als de vraag alleen is om van een DVD'tje een kopietje te maken, moet je eerst kijken of je een DVD brander hebt. Als dit het geval is, kan je de DVD in de computer doen, en vervolgens de DVD 'verkennen' (niet openen). Dan kan je hier alle bestanden kopiëren en op een tijdelijke locatie neerzetten. Als dit gedaan is, kan je het spel eruit halen, en een lege erin doen. Als dat gedaan is, kopieer je alle bestanden van de tijdelijke locatie, en plak je deze op de lege DVD. Waarna je op 'bestand' en daarna 'DVD branden' klikt. geef een naam op, en de DVD wordt gemaakt.

Als je vervolgens nog problemen hebt met de installatie, zeg je het maar. :thumb:

Wanneer er geen kopieerbeveiliging op het spel zit, kun je met alle denkbare brandprogramma's een backup maken. Een veel gebruikt en aanbevolen programma is ImgBurn:

http://www.imgburn.com

Het beste is om een image te maken van je CD of DVD op je harde schijf en deze vervolgens te branden op een CD-ROM/DVD-ROM. Je kunt de gemaakte image ook mounten in een virtuele schijf, in geval je het niet wilt branden.

Een backup van beveiligde spellen maken is een ander verhaal. Er staan wat tips in deze thread m.b.t. beveiligde games.

Laatst bewerkt:
Sorry maar imgburn werkt niet.
Is er mischien nog een ander programma daarvoor.

Van Bart

Je geeft niet veel informatie. Wat werkt er niet?

Wanneer gaat het precies fout? Plaats ook de eventuele foutmelding(en) hier.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan