Een laptop die gelijk is / beter dan mijn huidige pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

ugattie1611

Gebruiker
Lid geworden
26 feb 2012
Beste helpmij'ers!

Ik had een vraagje, op het moment heb ik de volgende computer:
https://azerty.nl/winkelmandje/wink...603643]=1&product[400619]=1&product[644974]=1

Verder heb ik in plaats van de GTX960 een GTX760, omdat ik een 760 niet kon vinden voor dezelfde prijs als waar ik hem toen voor kocht

Mijn vraag, ik ga straks een studie ICT doen, en dacht er over na om 2 dingen te doen, deze dingen zijn:

1: Een laptop van ongeveer 800 euro kopen
2: Een laptop van ongeveer (1400?) euro kopen en uiteindelijk deze ook gebruiken als mijn desktop vervanger

Nu vroeg ik me af of je eigenlijk met een GTX970m hetzelfde resultaat krijgt in games als met een GTX760, en of dit ook met de rest geld (CPU etc), voorbeeld van een laptop die ik op het oog heb is bijvoorbeeld deze
http://www.laptopshop.nl/product/565159/msi-gs60-2qe-230nl-ghost-pro.html (op marktplaats hebben ze een outlet, waar ze hem ook verkopen voor 1450)

Alvast bedankt!

EDIT: CPU is geoverclocked naar ongeveer 4.5ghz

Laatst bewerkt:
Zo'n gaming laptop doet in principe niet onder voor een desktop. Alleen moet je wel rekening houden met throttling (te veel warmte = langzamer) en de batterij gaat niet super lang mee.

Moet eerlijk zeggen dat zelfs met 1450 euro ik het nog een dure laptop vind voor de prestaties. Maar wel te verwachten in een compacte laptop.

Voor je studie hoef je het in principe niet te doen. eigenlijk heb je niet zoveel nodig. 800 euro zit je er eigenlijk precies tussenin.

Klopt maar ik vind het bijvoorbeeld ook zonde om hem dan als ik thuis ben gewoon niet te gebruiken omdat ik al een desktop heb (want als ik alleen laptop heb (en dus desktop verkoop) verkoop ik niet mn muis, toetsenbord, scherm etc etc.)

EDIT: 1450 vind ik nog redelijk, alleen 1700 bijvoorbeeld zou mij dan te ver gaan, ben wel bereid tot max 2.5 kilo te gaan met fatsoenlijke bouwmaterialen, dus geen ****ty alienware laptop

Laatst bewerkt:
Je zoekt een 'echte' desktop vervanger?

1X 15.6'' - Ultralight design Full HD IPS non glare (mat) scherm,
1X Nvidia GTX970M 3GB + Intel HD Graphics 4600, Intel Core
1X i7 Quad 4720HQ max 3.6GHz

1X 8GB DDR3L (1600MHz) Selected RAM
-- Geheugen slot 2 (optioneel)
-- Geheugen slot 3 (optioneel)
-- Geheugen slot 4 (optioneel)
-- Geen M.2 SSD Module in slot 2 (optioneel)
-- 2.5 inch Harddisk - SSD 2 (optioneel)
1X Intel® Dual Band Wireless-AC 7265 M.2 (2.4/5GHz, 867Mbps) + Bluetooth 4.0
1X Keyboard US, Nederland - Backlight
-- Besturingssysteem niet geselecteerd - optioneel
1X 2 jaar carry-in garantie
1X 15~17 inch Luxe draagtas (Zwart) incl Aktiekit:
1X 250GB Samsung 850 EVO Solid State (SSD) Disk, M.2 (SATA 3.0)
1X 500GB 7200RPM 2.5 inch harddisk

Prijs : € 1715,-- zonder OS!

Laatst bewerkt:
Dat weet de TS toch ook? hij vergelijkt terecht een 760 met een 970m

Je zoekt een 'echte' desktop vervanger?

1X 15.6'' - Ultralight design Full HD IPS non glare (mat) scherm,
1X Nvidia GTX970M 3GB + Intel HD Graphics 4600, Intel Core
1X i7 Quad 4720HQ max 3.6GHz

1X 8GB DDR3L (1600MHz) Selected RAM
-- Geheugen slot 2 (optioneel)
-- Geheugen slot 3 (optioneel)
-- Geheugen slot 4 (optioneel)
-- Geen M.2 SSD Module in slot 2 (optioneel)
-- 2.5 inch Harddisk - SSD 2 (optioneel)
1X Keyboard US, Nederland - Backlight
-- Besturingssysteem niet geselecteerd - optioneel
1X 15~17 inch Luxe draagtas (Zwart) incl Aktiekit:
1X 250GB Samsung 850 EVO Solid State (SSD) Disk, M.2 (SATA 3.0)

Prijs : € 1715,-- zonder OS!

OS kan ik zelf regelen
Verder kijk ik op de outlet van Coolblue, vaak heb je hier laptops in de aanbieding waar je dan ook nog gemiddeld 21 maanden garantie op hebt, een voorbeeld staat hierboven

@ugatti1611 : mijn vraag was echter : lijkt het wat?

Klopt het dat dit een BTO laptop is?

Verder is het opzich wel goed qua specs (denk ik? Want het gaat dus vooral er om dat ik met name bij gaming & video editing / programeer software dezelfde resultaten krijg / betere), alleen staat hier niet beschreven hoe ligt (of zwaar) de laptop is en of hij ook gemaakt is van fatsoenlijke materialen
Persoonlijk heb ik wel liever (zoals bij de MSI laptop hierboven) 1TB HDD en een SSD van 128gb, en als het kan 16gb ram voor "dezelfde prijs"

"Offtopic" - Ik zal trouwens geen GPU kopen van AMD, in desktops was dit voor mij al een ramp (4 kapot gegaan in 1 jaar), en in een laptop lijkt mij dit nog erger en graag wil ik dat hij 4 jaar mee gaat, daarom vind ik de qualiteit van de behuizing ook erg belangrijk

EDIT: Misschien ook wel handig om te weten, qua gaming wil ik gewoon games zoals GTA V, Dying Light op 60 fps kunnen runnen op ongeveer high / ultra zonder AA (lukt nu ongeveer op 55 fps op een GTX760)

Laatst bewerkt:
Je hebt het goed, het betreft idd. een BTO en wel de 15CL62. Het betekent ook dat je alles zelf kunt veranderen, dus ook de hoeveelheid RAM en de grootte + aantallen van de SSD's / HDD's. Gewicht van de machine is 2.5 Kg.

Wat MSI betreft: ik heb niets tegen MSI, Dell of Asus, maar wat mij bij die merken soms wel wat 'stoort', is dat je nooit weet welk merk en type hdd, ssd, geheugen en netwerkadapter erin zitten, terwijl iemand die bewust een computer / laptop aanschaft, soms daar specifieke wensen bij heeft. Bij BTO bepaal je uit de opties zélf het merk en type hardware, al dan niet na onderzoek op het w w w v.w.b. het beste merk en type.

Door je wensen is de configuratie nu 69 euro duurder geworden.

Ietsje aangepast : 3 harddisks en 16 gig intern:

X•BOOK 15CL62 GTX970 - GTX980 - 15.6" Full HD / 3K

1X 15CL62: 15.6'' Full HD IPS non glare (mat) scherm, Nvidia GTX970M 3GB + Intel HD Graphics 4600, Intel Core i7 Quad 4720HQ max 3.6GHz, Ultralook - Ultralight design

1X 8GB DDR3L (1600MHz) BTO Selected RAM

1X Geheugen slot 3 (optioneel)

1X Geheugen slot 4 (optioneel)

1X 128GB ADATA SP900NS38 Solid State (SSD) Disk, M.2 (SATA 3.0)

1X Geen M.2 SSD Module in slot 2 (optioneel)

1X Keyboard US, Nederland - Backlight 15CL62 - 17CL62

1X Besturingssysteem niet geselecteerd - optioneel

1X 15~17 inch Luxe draagtas (Zwart) incl BTO Aktiekit:

1X 500GB Hybride harddisk + 8GB SSD 2.5 inch

€ 1.786,49

Laatst bewerkt:
Je hebt het goed, het betreft idd. een BTO en wel de 15CL62. Het betekent ook dat je alles zelf kunt veranderen, dus ook de hoeveelheid RAM en de grootte + aantallen van de SSD's / HDD's. Gewicht van de machine is 2.5 Kg.

Wat MSI betreft: ik heb niets tegen MSI, Dell of Asus, maar wat mij bij die merken soms wel wat 'stoort', is dat je nooit weet welk merk en type hdd, ssd, geheugen en netwerkadapter erin zitten, terwijl iemand die bewust een computer / laptop aanschaft, soms daar specifieke wensen bij heeft. Bij BTO bepaal je uit de opties zélf het merk en type hardware, al dan niet na onderzoek op het w w w v.w.b. het beste merk en type.

Door je wensen is de configuratie nu 69 euro duurder geworden.

Ietsje aangepast : 3 harddisks en 16 gig intern:

X•BOOK 15CL62 GTX970 - GTX980 - 15.6" Full HD / 3K

1X 15CL62: 15.6'' Full HD IPS non glare (mat) scherm, Nvidia GTX970M 3GB + Intel HD Graphics 4600, Intel Core i7 Quad 4720HQ max 3.6GHz, Ultralook - Ultralight design

1X Geheugen slot 3 (optioneel)

1X Geheugen slot 4 (optioneel)

1X 128GB ADATA SP900NS38 Solid State (SSD) Disk, M.2 (SATA 3.0)

1X Geen M.2 SSD Module in slot 2 (optioneel)

1X Keyboard US, Nederland - Backlight 15CL62 - 17CL62

1X Besturingssysteem niet geselecteerd - optioneel

1X 15~17 inch Luxe draagtas (Zwart) incl BTO Aktiekit:

1X 500GB Hybride harddisk + 8GB SSD 2.5 inch

€ 1.786,49

Opzich weet ik hoe BTO werkt, een vriend van me kocht daar een paar jaar terug een laptop die opzich wel redelijk was (alleen de behuizing beviel mij niet, goedkoop plastic.. & hij maakte al veel herrie als je alleen al YouTube / film kijkt...)

Verder zou ikzelf als ik een laptop koop voor de volgende merken gaan: Asus, MSI of Lenovo
Met merken zoals HP, Acer, Dell etc, hebben we redelijk wat problemen gehad (met name HP, laptops die roken :P)

En mocht het dan toch mis gaan, kies ik het liefst voor een webshop waarbij ik zeker ben van een fatsoenlijke garantie, Coolbue is daarvan een goed voorbeeld (ook is er niet heel veel mis met BTO, alleen weet ik dat een vriend van me bij een reparatie 2 weken zijn laptop kwijt was)

Maarja ik wil een beetje een conclusie krijgen aan dit topic, want nu beginnen we alweer over merken...

Met een GTX970m krijg je dus ongeveer in gaming dezelfde resultaten als met een GTX760?

En de CPU is ook gelijk / beter dan mijn huidige processor (dus Intel Core i7 4720HQ vs FX8320 4.5ghz)

Ehh, volgens mij begon jij als eerste over merken, niet wij. In twee postings ventileer je 7 merknamen. Sterker nog, ik had met opzet het merk uit mijn eerste posting gesleuteld. Jij ging 'm benoemen.............

Trek je conclusie : klik

Ik adviseerde niet voor niets de configuratie hierboven, kijk hier maar eens naar.

wat je processorvergelijkvraagopmerking betreft : klik

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan