een Laptop en beamer...

• Onderwerp starter Onderwerp starter Aror
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Aror

Gebruiker
Lid geworden
4 okt 2004
Hee, Aror hier.

Ik heb een laptop, niet zo'n nieuwe, maar wel voldoende voor wat ik nodig heb. (een toshiba 4000 CDT)

Nu heb ik Win 2000 pro erop draaien. In princiepe geen probleem, maar nu wil ik graag dual view hebben, zodat de beamer een ander beeld projecteerd, dan wat ik op het scherm van de laptop heb staan.

Nu is mijn vraag,

Kan mijn laptop, de beeldadapter (waar je een extern beeldscherm op kan aansluiten) apart zien? en zo dus als ik een beamer op mijn laptop aansluit, een ander beeld projecteren?

Wie kan mij helpen?

Kan windows 2000 pro dat al?
en is het alleen een kwestie van aanvinken, of heb ik dan een driver nodig? en zoja waar kan ik die vinden??

Alvast Bedankt!!

Aror

Toshiba

De labtops kunnen beide tegelijk.

Was meestal functie + [F3] of [F5] (je weet wel die toets die toegang geeft tot blauwe toetsjes).
Bij mij staat er een blauw schermpje op [F3]

Dan moet wel de beamer aangesloten zijn.

Eric

Weet ik, maar dan heb ik geen dual view.

Ik heb een programma, waarin ik een deel van een tekst kan selecteren. Dat deel van de tekst 'plakt' de computer dan op een achtergrondje, gooit er een opmaak overheen, en stuurt dat naar de beamer.

het komt er dus op neer, dat ik de hele tekst zie, op mijn laptop scherm, en de mensen alleen het deel wat ik heb geselecteerd...

normaal doe je dat met een desktop die een dubbele beeldkaart heeft. Maar omdat de laptop nog een eigen scherm heeft, heb ik dus de adapter nog vrij. Als ik die kan gebruiken daarvoor, scheelt dat natuurlijk enorm...

Snappie Eric?? Maar toch bedankt!!

Aror

Laatst bewerkt:
Helaas

Ja een moeilijkheid bij helpmij is dat je niet het kennis niveau kunt inschatten, er zijn hele slimme juniors, waar sommige masters nog van kunnen leren.

Zover mij bekend kon dat op die Toshiba niet, maar hang me er niet aan op. Hij kan alleen zijn uitvoer re-routen. Mijn Protegé kan het ook niet.

Eric.

P.S. Als je met powerpoint werkt, kun je wel de tekst in delen laten verschijnen, maar ik weet niet of dat is wat je wilt.

Laatst bewerkt:
ik weet niet...

Weet iemand anders het wel zeker??

Ik weet helemaal niets van deze tak van laptops... vandaar deze vraag op deze site...:8-0:

Herrinnering

Hee, ik heb nog niet echt een duidelijk antwoord gekregen op mijn vraag. Mij is al wel duidelijk dat mijn laptop niet die twee zelf kan bedienen. behalve met drivers specifiek voor deze taak.

Wie kan mij aan zo;n driver helpen??

Met vriendelijke groet,

Aror

Wat niet is kan niet schudden.

Deze gevleugelde uitspraak van Jherom geld ook voor jouw Toshiba.

Als een beeldschermkaart geen Dual ondesteunt zal dat ook niet sofwarematig lukken.

Eric.

Als Suske zegt dat Lambiek een hersenschudding heeft, antwoord Jherom "Wat niet is, kan niet schudden"

tja...

Je hebt wel gelijk. het klinkt niet erg aannemelijk...
maar:

Die persoon die mij vertelde dat het niet lukken ging om ze te scheiden...

vertelde me ook meteen dat het met de juiste software wel te doen is.

maar ik moest weg, dus heb er niet verder naar kunnen vragen...

Ik denk dat ik deze vraag maar als beantwoord ga benoemen.

ik denk niet dat er een manier is, en als die er is...
verdient die oplossing om 'geheim' te blijven. (hij houd het al zo lang vol :p )

Eric, heel hartelijk dank!!

Als ik nog eens een vraag heb, zie je mij wel weer terug ;)

Aror

Graag gedaan

Ok Aror tot de volgende keer dan maar.:thumb:

Had nog wat aan het stap voor stap laten verschijnen van je tekst in powerpoint.

Eric.

Ja, inderdaad, met PP kan je dat ook...

alleen zit ik met het probleem, dat er meer dan 1000 liederen zijn.

dus moet ik 1000 PPShows maken :confused:
liever niet :p

Maar in een ander geval werkt het wel, daar heb je gelijk in!!

Aror

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan