• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Een lege cel kopieren geeft waarde NUL

Status
Niet open voor verdere reacties.

wipi35

Gebruiker
Lid geworden
1 dec 2013
Als de inhoud van cel A1 leeg is (clear) en ik kopieer de inhoud naar een andere cel B1 dan verschijnt hier de waarde 0 (nul). Dit betekent dat het resultaat van de formule ISLEEG(A1) ONWAAR is en van ISLEEG(B1) WAAR. Ik vind dit nogal onlogisch.

Bijlagen

• Demo.png
    Demo.png
    12,2 KB · Weergaven: 32
Zou je niet beter dat Excel bestandje kunnen plaatsen i.p.v. een plaatje? Kunnen wij het ook bekijken en volgen.

Je verwijzingen in de beschrijving kloppen niet met het plaatje.

Laatst bewerkt:
Ik zie niet in wat er nu niet goed is.
Zie verklaring in het bestand

Bijlagen

Bedankt voor je reactie. Ik begrijp nu dat de functie ISLEEG niet kijkt naar het resultaat van de expressie maar alleen maar naar het feit dat er een functie in staat. Maar ik blijf het onlogisch vinden dat het kopiëren van een geclearde cel via Ctrl-C en Ctrl-V wel een lege cel oplevert maar dat dit door een verwijzing een 0 wordt. Bij gebruik van de functie ISGETAL gaf dit dus een onverwacht resultaat.

Alle niet terzake doende opmerkingen verwijderd. En door.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan