Een leuke vraag!

Status
Niet open voor verdere reacties.

toetje33

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
19 aug 2002
mijn oki geeft aan: chg drum wat waarschijnlijk betekent changing drum wat is hieraan te doen?

ik weet niet de cartrigde is in ieder geval net vervangen.. en ik weet eigenlijk niet eens wat drum is? iemand uitleg??

dit vond ik op internet

Bijlagen

• drum.jpg
    drum.jpg
    70 KB · Weergaven: 67
Alles kan kapot gaan toch? Of slijtage. Verder weet ik ook niets van dat soort printers:) Of er is iets "verschoven" met het vervangen van je cartridge

tja, dat kan maar hij is er al wel 100x uitgeweest:D in ieder geval bedankt voor je tijd!

Als je bij deze printers een x aantal keren de toner hebt vervangen, moet je de de drum vervangen. Meestal krijg je dan ook een foutmelding.
Als je nieuwe toner moet hebben en deze drum moet vervangen, kan je onderhand beter een nieuwe printer kopen. Helaas maar het is zo. Ik ben er zelf (nog) niet achter wat er dan eigenlijk versleten is aan de drum.

Er is waarschijnlijk niet veel aan versleten. Wat een lazer printer namelijk doet is het volgende:

Bij een nieuwe drum, zit een smeltveiligheid ingebouwd. Deze gaat direct bij het inschakelen van het apparaat kapot. Tegelijketijd wordt de drum pagina teller op 0 (null) gezet. Waardoor de printer bij het vooraf ingestelde aantal pagina´s weer de melding gaat geven dat de drum vervangen dient te worden.

Het komt ook voor dat de drum niet met een dergelijke smeldveiligheid is uitgevoerd. Dan moet de monteur die de drum plaatst de teller op 0 zetten.

Groetjes Erik Rothuis

Da's handig, zo'n foefje. Hoe doe je dat dan bij zo'n OKI, de 14EX bijvoorbeeld. Ben erg benieuwd, daar de fabrikant daarover niets wil los laten.
Vraag me sowieso af hoe dat dan werkt met die zekering en teller, want als jeandere gebruikte drum er in plaatst, krijg je die melding niet, doet de printer het gewoon.

Ik heb het even nagekeken, voor de oki 14EX. De drum unit van deze machiene, is tevens voorzien van de toner afval bak. Dit betekend dat er een censor in die bak zit om te kijken of deze vol is. Ga deze niet openen en proberen de toner te verwijderen, want dit is geioniseerde toner. En dus ****** verwekkend.

Groetjes Erik Rothuis

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan