Een listbox vullen op basis van waarde van een dropdown box

Status
Niet open voor verdere reacties.

Advanm

Gebruiker
Lid geworden
24 jun 2014
Ik heb het volgende probleem.

Ik heb een formulier met 2 velden
1 van de velden is een dropdownbox met een servicearea en een listbox met country's

Nu wil ik op basis van de dropdown box een listbox vullen met de waarden die daaraan voldoen.

Ik heb diverse zaken geprobeerd maar kom er niet uit.

Om ons veel zoekwerk te besparen: om welke keuzelijsten gaat het? Er staan er nogal wat...

Laat maar, ik heb 'm gevonden :).
Combobox 711 (doe iets aan je namen, want hier word je ooit een keer stapelgek van) krijgt deze SQL:
PHP:
SELECT CountryID, CountryName FROM Countries WHERE (ServiceAreaID=[Formulieren]![FrmSiteConfigs]![ServiceArea]) ORDER BY CountryName;
En Combobox 709 (zie hierboven) deze code:
Code:
Private Sub Combo709_Click()
    Me.Combo711.Requery
End Sub
De rest kun je wegmieteren :).

Het gaat om de dropdown box service area,
Afhankelijk van de waarde daarvan moet in de listbox de landen weer gegeven worden die hieraan voldoen

Ik heb een service area Benelux en de listbox zou dan gevuld moeten worden met Nederland, belgie en Luxemburg.
als ik in de dropdown box Uk/Ireland kies zouden alleen United Kingdon en Ireland getoond moeten worden\

Hoop dat het zo duidelijk is.

De listbox heb ik nog niet in het formulier zitten maar die toevoegen lukt me wel, wat me niet lukt is de listbox aanpassen als de waarde in de dropdown box wijzigt

En wil je het nóg mooier doen, dan maak je de Rijbron van de combo711 leeg, en vul je hem vanuit 709.
Code:
Private Sub Combo709_Click()
    strSQL = "SELECT CountryID, CountryName FROM Countries WHERE ServiceAreaID= " & Me.ServiceArea.Value & " ORDER BY CountryName;"
    With Me.Combo711
        .RowSource = strSQL
        .Requery
    End With
End Sub

Code:
Private Sub Form_Current()
Dim strSQL As String
    If Me.NewRecord Then
        strSQL = "SELECT CountryID, CountryName FROM Countries WHERE ServiceAreaID= " & Me.ServiceArea.Value & " ORDER BY CountryName;"
    Else
        strSQL = "SELECT CountryID, CountryName FROM Countries ORDER BY CountryName;"
    End If
    Me.Combo711.RowSource = strSQL
End Sub

En waar moeten we kijken?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan