een macro voor het invoegen van een logo

Status
Niet open voor verdere reacties.

marknijenhuis

Gebruiker
Lid geworden
30 mei 2006
Beste mensen,

De bedoeling is dat een brief automatisch voorzien wordt van ons 'briefpapier' lees logo. Indien een verzending als b.v. pdf gewenst is.

Bij het opnemen van een macro kom ik tot het invoegen van het logo, maar aangezien er marges zijn binnen het document kan ik tijdens de macro opname de afmetingen van het logo niet wijzigen.

Ik zoek dus een macro voor het invoegen van een logo.
Het logo is een plaatje (jpg) en moet worden ingevoegd achter de tekst en over de volledige lengte en breedte van het document (A4) en de eventuele volgende bladen.
Wellicht zou je ook als watermerk kunnen zien.
Wij werken met office 2003 en hoger.

Vol verwachting verblijf ik,
Mark Nijenhuis

Je kunt de afmetingen van het logo prima met een macro instellen; is zelfs voor beginners aan te raden, omdat de afmetingen van afbeeldingen in een onhandige maat gaan. Je moet, als je de macro opneemt, na het invoegen van de afbeelding het logo selecteren (<Ctrl>+<Shift>+<--) en dan kun je via het menu <Opmaak>, <Afbeelding> de grootte instellen in centimeters. Als je de macro daarna bekijkt, zul je een hoop overbodige code zien; Word zet namelijk alle opmaak eigenschappen als opdracht in de macro; die overtollige regels kun je het beste verwijderen.

OctaFish bedankt voor je antwoord,

De sneltoets combinatie werkt niet. (ik werk zelf met word 2010 maar in 2003 werkt het ook niet) Is de combinatie wel goed?

Ik heb het nogmaals geprobeerd met word 2003, invoegen watermerk werkt daar wel (ook tijdens opname macro)

Als ik het vervolgens in een willekeurig document van ons probeer ligt de tabel in de koptekst dwars waardoor het hele watermerk verschuift.

Ik heb denk ik een foutje gemaakt met de sneltoets; de <Ctrl> toets mag je weglaten! Dus gewoon <Shift> + Pijl naar links knop is al genoeg om de afbeelding te selecteren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan