Een mail met de gegevens uit Access

Status
Niet open voor verdere reacties.

jelleruben

Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2006
Hallo Allemaal,

Ik weet niet of ik zo op een hele oude bericht mag reageren, vandaar een nieuwe.
Ik las op http://www.helpmij.nl/forum/showthr...dere-gegevens-van-formulier-naar-mail-krijgen, een script die ik ook wel graag wil gebruiken
Echter krijg ik hem niet werkend. Krijg bij de DLookUp een fout melding. Moet er nog een verwijzing aan gevinkt worden, of staat er nog iets verkeerds.

Code:
strbody = DLookUp("[aanvrager ]";"Gebruikers";"[ID]=" & Nz([aanvrager];0)) & " heeft een nieuwe aanvraag ingediend." _deze geeft een fout

Je hebt nu 2 velden aanvrager, maar de eerste heeft een extra spatie, en de tweede niet. Dus dat moet in ieder geval identiek zijn. Daarnaast is Aanvrager ofwel een tekstveld, ofwel een numeriek veld. En dan krijg je als uitkomst ofwel "Jansen heeft een nieuwe aanvraag ingediend." ofwel "23 heeft een nieuwe aanvraag ingediend.". Ik vermoed de laatste variant, omdat je een vergelijking maakt op [ID]=Nz([aanvrager];0). En ID zal wel een autonummerveld zijn, of in ieder geval een getal. Maar het lijkt mij ook sterk dat jouw tabel/velden exact hetzelfde zijn als uit de andere topic...

De gegevens komen idd uit het database die ik gemaakt heb, echter loop ik te veel aan het stoeien, met deze functie geeft steeds een compileerfout. (bij de eerste ; )
Ik heb in de tabel gekeken, maar alle velden zijn tekst velden.

Na veel puzzelen is het me een gedeelte gelukt. om een e-mail te laten versturen,

Maar hoe kan ik een tweede veld toevoegen in de string?

Code:
strbody = DLookup("adres_naam", "tbl_adres", "adres_id = " & Forms![frm_adres]!adres_id)

Ik snap niet wat je bedoelt. Je zet de naam nu in de strBody, moet het tweede veld daarbij?

Nu krijg ik een mail met alleen de gegevens van het veld "adres_naam", maar ik wil ook nog meer velden toevoegen dus "adres_straat" en "adres_nr enzo".
Dus dat ik een e-mail krijg van de verschillende velden die op in het huidige formulier staan.

Op dezelfde manier, met DLoopkup. Al zou ik zelf een recordset openen en de gegevens daar uit halen. Maar DLookup kan uiteraard ook.

Een Recordset heb ik zelf nog mee gewerkt.

En met Dlookup moet ik een nieuwe string beginnen? Of kan het in dezelfde string?

Ik heb het denk ik
Code:
strbody = DLookup("[adres_naam] &' '& [adres_straat] &' '& [adres_nr &' '& [adres_woonplaats]", "tbl_adres", "adres_id = " & Forms![frm_adres]!adres_Id)
Okay alles komt nu wel achter elkaar te staan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan