• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Een makro starten zonder "bestandnaamverwijzing"?

Status
Niet open voor verdere reacties.

frankvanw

Gebruiker
Lid geworden
6 dec 2017
Hallo,

Ik ben in de testfase van een uiteindelijk werkbestand, een excelfile met makro's. Ik heb 2 makro's in het bestand nodig omdat ik niet iedereen's personal.xls kan aanpassen.

De manier van opslaan van verschillende versies is "versie 1.0" na een verbetering "versie 1.1" enz enz.
1 makro had ik gemaakt toen het nog versie 2.6 was. Ik ben nu in versie 2.9 maar iedere maal moet ik in VBA het versienummer aanpassen naar de naam van het bestand.
Voorbeeld van de regel en onderlijnd het huidige versienummer.

Application.Run _
"'Opzet NW adronderzoek keuzelijsten en zoekresultaten enz V2.9.xlsm'!InvulveldenTabbladOnderzoekSchonen"

Is er een mogelijkheid om de makro(InvulveldenTabbladOnderzoekSchonen) in een toekomstige versie van het werkboek te starten, zonder dat een verwijzing met de juiste naam van dat bestand te maken?

Maak er een vaste naam van en neem dat versienummer op in de de macro zelf of ergens anders in dat document.

Dus maak de bestandsnaam een vaste waarde...

Dat was nu net de crux, dat gaat nu juist net nog niet zolang er kans is dat ik terug wil naar een eerdere versie als blijkt dat mijn 'laatste' aanpassingen ergens een conflict veroorzaakt.

Heb je wellicht toch een andere oplossing?

Dus maak de bestandsnaam een vaste waarde...

Dat was nu net de crux, dat gaat nu juist net nog niet zolang er kans is dat ik terug wil naar een eerdere versie als blijkt dat mijn 'laatste' aanpassingen ergens een conflict veroorzaakt.

Heb je wellicht toch een andere oplossing?

Gebruik geen application.run voor macro's in hetzelfde Excelbestand.

Wat dan wel snb? Zoals uitgelegd kon ik niet in ieders personal.xls een makro toevoegen.

Oei, dit is me nog even boven de pet. Ik ge eens even voor zitten. Als je me zou kunnen helpen?

Hoe meer en concreter info je geeft, hoe beter je geholpen kunt worden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan