een map beveiligen

• Onderwerp starter Onderwerp starter Jalo
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Jalo

Helpmijlpaal 25k
Lid geworden
9 nov 2002
Vertaling

Ik heb alle berichtjes gelezen over beveiligen van mappen, en ook een lock progje gedownload, maar ik snap er echt niks van. Alles in het Engels, wordt vanalles gevraagd en kweenie wat het betekent. Sorry hoor, maar kan iemand uitleggen hoe ik alles moet bevestigen?? Heb Windows ME en probeerde het met: Folder Guard. Heb het inmiddels weer verwijderd omdat het me niet lukte om de map Mijn documenten te beveiligen. Er kwam wel een sleuteltje voor te staan maar verder niks. Heb weer iets verkeerd gedaan. Wordt gek van dat Engels. AARRRRGGGGGGHHHHHHH

Als je nu het volgende doet wordt hij misschien "onzichtbaar":
Dat mapje: rechte muis, eigenschappen en vink aan 'alleen lezen' (Toepassen).
Ga naar Config, tabje Extra/Mapopties/Weergave. Vink aan (ik denk 4-de in de rij) Beveiligde besturinssteembestanden verbergen. Ook hier toepassen. Start PC opnieuw op. Zie je dat mapje nog?

Falco

ja,maar er is nog een probleem,hé

Als er in die map nu bv:foto's zitten,wel dan kun je ze misschien wel rechtsstreeks beveiligen zo, maar als die andere persoon zo slim is om een fotoprogramma te openen en via dit in de map te gaan, dan kun je er zo in!

Zodoende werkt die beveiliging niet goed hé en wat is de oplossing dan? Want eerlijk gezegd kan iedereen die mappen ook zichtbaar maken hoor!

Geplaatst door Boeddhisme
ja,maar er is nog een probleem,hé

Als er in die map nu bv:foto's zitten,wel dan kun je ze misschien wel rechtsstreeks beveiligen zo, maar als die andere persoon zo slim is om een fotoprogramma te openen en via dit in de map te gaan, dan kun je er zo in!

Zodoende werkt die beveiliging niet goed hé en wat is de oplossing dan? Want eerlijk gezegd kan iedereen die mappen ook zichtbaar maken hoor!

Je hebt gelijk, in principe kan iedereen de mappen zichtbaar maken.
Ik ging er van uit dat in een familie niet iedereen steeds de instellingen van de PC gaat veranderen.
Men kan natuurlijk ook zien als jij een bestand of mapje hebt gebruikt. Daarom moet je steeds sommige mapjes leeg maken in Windows (Temp, Geschiedenis en Recent).
De makkelijke oplossing zou zijn: zet bestanden op floppy en gebruik ze alleen zelf.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan