een map 'Nieuwe map' wordt steeds op mijn bureaublad geplaatst

Status
Niet open voor verdere reacties.

famlam

Gebruiker
Lid geworden
15 okt 2008
Er wordt sinds vandeweek steeds op mijn bureaublad een map 'Nieuwe map' geplaatst. Dit vindt plaats ongeveer 1 tot 2 uur na opstarten.
Een zoektocht in het register naar Nieuwe map resulteerde in 0 (nuttige) items, evenals de taakplanner niets toont in de periode waar het gebeurt moet zijn.

Het enige wat ik geïnstalleerd heb, zijn updates van Media Player Classic Homecinema, UTorrent, Google Chrome en updates van Windows Update.

Heeft iemand dit probleem ook, of heeft iemand enig idee waarom deze map steeds gemaakt wordt?

Gelet op je handtekening ben je niet de eerste de beste v.w.b. computervaardigheden, dus op inkoppertjes zal je niet zitten te wachten vermoed ik.

Als we de inkoppertjes dan achterwege laten is het eerste dat mij te binnen schiet UTorrent. Verwijder die eens en kijk wat er dan gebeurt.
Goopgle Chrome ken ik niet / geen ervaring mee, dus die sluit ik ook niet uit, maar zoals gezegd heb ik daar 0,0 ervaring mee.

Laatst bewerkt:
Ik heb even twee dagen gewacht voordat ik antwoord gaf, om zeker te zijn dat ik het niet fout heb, maar: het werkt inderdaad. Om de een of andere reden was het inderdaad UTorrent die de map aanmaakte, wat na verwijdering van dat programma heb ik de map niet meer gezien. Bedankt voor de tip!

OK, goed dat het probleem weg is.
Ik vermoed dat wanneer je UTorrent weer installeert je mogelijk even kritisch de pré-installatieschermen zal moeten bestuderen dan wel, ná de installatie, even onder een tabblad 'Extra' o.i.d. zal moeten speuren naar een optie waarmee bestandslokaties kunnen worden ingeregeld.

Ik vermoed dat bij de schermen direct voorafgaande aan de installatie 'ergens' een suggestie wordt gedaan voor een bestandsmap en dat je akkoord bent gegaan met die installatieoptie waardoor het euvel zich voordeed.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan