Een Minecraft server oplaatsen op een domein

Status
Niet open voor verdere reacties.

Zandor300

Gebruiker
Lid geworden
2 jul 2011
Hallo,

ik heb een Minecraft server (binnen netwerk) maar ik wil hem openbaar maken voor iedereen zonder Hamachi te gebruiken. Ik heb een domein bij mijndomein.nl en ik wil hem daarop plaatsen. Kan iemand mij vertellen hoe ik dat kan doen zonder dat mijn PC 24/7 aan hoeft te staan?

Groeten van Zandor300

P.S. Ik heb al op minecraftwiki.com gekeken maar daar staat alleen hoe je het op je PC doet.

dan zul je waarschijnlijk een VPS (Virtual Pirvate Server) moeten aanmaken, dit kost wel geld

Kan het ook zonder die VPS, gewoon op mijn domeinnaam op internet????? :confused:

Laatst bewerkt door een moderator:
Daar kon ik niet echt wijs uit worden. :confused:
Kan iemand mij nog helpen????????

Een domein opzich is alleen een verwijzing naar een bepaalde plek op het internet. Hier kun je dus geen data/programma's op plaatsen. Om het serverprogramma te draaien moet je computer dus 24/7 aanstaan. Als je dit wilt, zou ik hier eens rondkijken om hem openbaar toegankelijk te maken. Als je dit niet wilt zul je het moeten uitbesteden. Dit kost inderdaad wel geld, maar als je server maar voor een kleine groep mensen bedoeld is, hoeft dat helemaal niet zoveel te zijn. Als je het wilt uitbesteden zou ik hier eens kijken.

Joris

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan