Een mooie laptop voor maximaal 500 euro

Status
Niet open voor verdere reacties.

eskur

Gebruiker
Lid geworden
13 nov 2011
Hello,

Ik heb zelf weinig verstand van laptops, en ben bang dat ik in de winkel verkeerde advies zal krijgen wat in het voordeel is van de winkel zelf. Vandaar dat ik mijn vraag hier bij een onafhankelijke website stel.

Mijn laptop moet het volgende kunnen:
Films kijken erop moet tot de mogelijkheid behoren.
Beetje tekst verwerken zoals bv microsoft office en dergelijke.

Het moet niet zo traag zijn dat het gaat irriteren, maar dat is natuurlijk logisch, dus niet bijvoorbeeld dat je 20 seconden aan het wachten bent op dat internet explorer start.

Mijn budget is 500 euro, maar hoe goedkoper hoe beter natuurlijk. Zolang het maar aan mijn eisen voldoet.

Verder moet de laptop niet erg warm worden dat het ruikt als een strijkijzer. En moet moet niet zoveel geluid maken dat het lijkt alsof het aan het opstijgen is.

Maar dat is natuurlijk logisch.

Alvast bedankt voor jullie advies(Liever geen acer of hp, heb slechte ervaringen ermee. Ik prefereer asus)

dan vind ik deze medion interessanter dan de toshiba.

MEDION® AKOYA® E6227 laptop ( € 499 )

Intel® Core™ i3-2350M processor, Authentieke Windows® 7 Home Premium, 39,6 cm. (15,6") breedbeeld TFT (LED backlight), 8 GB intern geheugen, 500 GB harde schijf, draadloze netwerkkaart, webcam, Dual Layer DVD-ReWriter, multikaartlezer, USB 3.0, HDMI-out

Waarom geen Netbook met HDMI aansluiting? zijn een stuk goedkoper. En snel genoeg voor de basis dingen

@goedlicht dan wacht je dus dik een minuut voordat je überhaupt aan het werk kan!
geloof me dat wil je niet

@firest0rm, hij wil VLC player kunnen spelen, en wat Word en Excel.. geloof me, dat valt wel mee. Als jij de laptop voor de rest gewoon heel erg clean houdt is dat helemaal geen probleem.

Vaak nog een betere batterij ook.

Hij geeft toch aan niet super langzaam, niet super warm, niet super veel lawaai.
En het liefst zo goedkoop mogelijk.

De meeste netbooks maken of veel lawaai óf worden heel warm,
en je gaat denk ik geen film kijken op een mini scherm....

Ik zou voor de asus van vanschagen gaan als ik jou was.

en je gaat denk ik geen film kijken op een mini scherm....

Vandaar ook de HMDI poort.
Maar Het was maar een optie hoor! Die Asus is een prima laptop, ik wilde alleen de TS laten weten dat er altijd andere opties zijn, die wellicht het overwegen waard zijn.

Succes

Een netbook vind ik op zich geen slecht plan.

Het is makkelijk te vervoeren, dit is wel handig want ik neem het dagelijks mee naar school.
Het is goedkoop, hierdoor kan ik nog een extra tv bijkopen. Dan kan ik de netbook naar school meenemen en tekstverwerken en dergelijke.
Als ik thuis ben kan ik het aansluiten op een tv via hdmi en lekker op een grote scherm film kijken.

Dus het is geen slechte idee, echter beweert marcell96 dat de meeste netbooks veel lawaai maken en warm worden. Dat moeten we natuurlijk niet hebben.

Mocht het mogelijk zijn om een netbook voor 300 euro te kopen die films kan afspelen, en tekst kan verwerken + dat het niet warm wordt of lawaai maakt. Dan is het wel een goede optie. 300 euro ipv 500 zodat ik nog wat geld overhoud voor een tv.

Correctie, ik zei warm "óf" luid ;)

En zeker bij het aansturen van een 1080p tv zal een netbook warm worden....

Laatst bewerkt:
@firest0rm, hij wil VLC player kunnen spelen, en wat Word en Excel.. geloof me, dat valt wel mee. Als jij de laptop voor de rest gewoon heel erg clean houdt is dat helemaal geen probleem.

Vaak nog een betere batterij ook.

Hij geeft toch aan niet super langzaam, niet super warm, niet super veel lawaai.
En het liefst zo goedkoop mogelijk.

multitasken gaat dus echt niet op die dingen ook 1080P bestand filmpjes ga je niet kijken op die dingen
misschien handig voor een beetje tekst verwerken en websurfen maar daar blijft het echt bij!

die dingen hebben geen betere batterij ze vreten gewoon minder stroom maar daar lever je dan ook veel meer paarden kracht voor in
nogmaals als jij een degelijk laptop wil hebben die een beetje snel en responsief moet zijn dan kun je het beste een "el cheapo" laptop met een SSD aanschaffen
kost misschien 100 euro meer maar dan heb je ook echt wat je wilt

Laatst bewerkt:
Dan zou ik toch eerder voor de Asus gaan, maar ja dat is persoonlijk...

ASUS lijkt me op dit moment de beste oplossing. Een pc kiezen qua merk is eigenlijks iets persoonlijk. Het merk waar je het beste bij voelt is beter. Weet je elke laptop heeft voor en nadelen. Dus een excellente zal je nog vinden (helaas). ASUS heeft goede kwaliteit en prestaties. Goed van prijs:thumb: . Ik zou gaan voor een die asusss !!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan