Een Nero Brandoptie

Status
Niet open voor verdere reacties.

excelsior

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
7 dec 2002
Ik heb sinds kort nero 6.0.0. nog wat :D , en daar zit de optie mini-dvd bij ? Wat kan ik daarmee doen ? Ik heb geen dvd-brander dus dat zal het niet zijn :confused:

volgens mij is dat iets om die minidvdtjes mee te branden.

Waar b.v. de spelletjes van de GameCube op staan zijn die kleine DVDtjes.

zoiets was het volgens mij. Je hebt er wel een DVD Brander voor nodig.

Gr.

Ow ok bedankt, ik dacht misschien is het wel wat in de trand van vcd/svcd ofzo.

np :)

VCD kun je ook branden met Nero alleen dan met de optie Video CD :)

Gr. Thomas

Wat masterprut zegt klopt niet helemaal. MiniDVDtjes zijn films in het DVD-formaat op een normale CD-R(W). Dus je kan ze branden met je CD-brander en kijken op je DVD-speler, inclusief DVD-kwaliteit (die begrijperlijkerwijze beter is dan SVCD en VCD).

woeps... :o

ik dacht dat ik ergens had gelezen op www.tweakers.net dat dat minidvdtjes waren (en dat het bij hun de enige plek was om ze te kopen ;))

dus vandaar.. :(

Geplaatst door Lekkere Kwal
Wat masterprut zegt klopt niet helemaal. MiniDVDtjes zijn films in het DVD-formaat op een normale CD-R(W). Dus je kan ze branden met je CD-brander en kijken op je DVD-speler, inclusief DVD-kwaliteit (die begrijperlijkerwijze beter is dan SVCD en VCD).

Als ik ze brand moeten ze dan de extensie mpg hebben ?

De extensie .mpg zegt niet alles. De filmpjes moeten ook daadwerkelijk in het DVD formaat zijn, dus gemaakt met videosoftware zoals van Ulead of Adobe, of omgezet door bijv TMPGEnc.

@masterprut: ik begrijp waar jij op doelt (8 cm DVD-R/+R's). Dat zou je theoretisch ook miniDVDtjes kunnen noemen, maar die betekenis heeft het niet in brandsoftware.

Ja, ik heb het ff gecheked in Nero, en hij verwacht dus een zogeheten geauthorde DVD. Dit wil dus zeggen inclusief IFO's en VOB's e.d.

Ja leuk maar dat past nooit op 1 schijfje van 700 MB ?
Of kan ik wat gaan sjoemelen met tmpeg recorder ?

Tja, dat hang maar net van de lengte van de film af hè. Het is gewoon een normale DVD, maar met minder ruimte en dus minder minuten film. Dit in tegenstelling tot SVCD en VCD waar het materiaal sterker gecomprimeerd is en er dus meer minuten op kunnen, maar wel met een slechtere kwaliteit.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan