een netwerk maken..

Status
Niet open voor verdere reacties.

1marcel

Gebruiker
Lid geworden
9 jan 2002
Beste Helpers,

Ik ben van plan om 2 computers via een kvm switch aan te sluiten, maar wil deze ook als netwerk hebben.

Dit is helemaal nieuw voor me, en heb dus al wat google time achter me over hoe en wat, maar misschien dat jullie nog duidelijker kunnen zijn wat het beste zou kunnen zijn.

situatie is:

1e comp op vista
2e comp op xp

Deze zouden in een netwerk moeten komen die gezamelijk een printer delen.
Comp 1 zal eigenlijk de hoofd computer moeten worden en comp 2 zal van tijd tot tijd in gebruik zijn.
Comp 2 mag wel op internet komen , maar ook daarvan uitgeschakeld kunnen worden i.d.m. ( comp 2 zal meestal bestanden gaan delen van comp 1 ).

Nu heb ik al heel wat uitleg via google gelezen, maar wat zou in dit geval het beste zijn¿

Een draadloos systeem lijkt me overbodig omdat alles in 1 kast komt.
Moet ik kiezen voor een router of switch ¿ of hebben jullie een beter idee ¿

b.v.d.

gr. Marcel

Ik denk dat je met zoeken op helpmij er helemaal uit gaat komen.
ps doe maar een router :rolleyes:

een router is de beste optie, alsje mzl hebt kan je er nog een special printerkastje bijhangen om je printer via het netwerk kan laten lopen als je printer dit dan ook ondersteund zodat beide pc's er gebruik van kunnen maken.

Je kunt het beste kiezen voor een router.

Wanneer je je printer via het netwerk wilt gebruiken wanneer computer 1 NIET aanstaat, dan kun je het beste een router kopen met ingebouwde printerserver.

Wanneer je de printer wilt delen alleen wanneer computer 1 WEL aanstaat, dan is een gewone router voldoende en kun je de printer delen via computer 1.

iedereen bedankt voor jullie antwoorden.
Dit maakt het weer een stuk makkelijker.

Wat betreft de printer:

Die doet het alleen op de comp met xp.
Vista lukt niet . ondanks dat het volgens de fabrikant ( HP ) het wel zou moeten doen.
Het is al een oud beesje nl HP deskjet 3820 drivers voor vista bestaat niet omdat het volgen hp gelijk via de usb aansluiting herkent zou worden . ( dus niet )
De oude software installeren lukt dusdanig maar geeft wel een error over een dll file dus dat lukt ook niet.
Of ik zal een nieuwe moeten kopen , of proberen of ik deze via het netwerk op comp 2 moet laten werken.

Iedergeval bedankt.

gr.Marcel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan