1marcel
Gebruiker
- Lid geworden
- 9 jan 2002
Beste Helpers,
Ik ben van plan om 2 computers via een kvm switch aan te sluiten, maar wil deze ook als netwerk hebben.
Dit is helemaal nieuw voor me, en heb dus al wat google time achter me over hoe en wat, maar misschien dat jullie nog duidelijker kunnen zijn wat het beste zou kunnen zijn.
situatie is:
1e comp op vista
2e comp op xp
Deze zouden in een netwerk moeten komen die gezamelijk een printer delen.
Comp 1 zal eigenlijk de hoofd computer moeten worden en comp 2 zal van tijd tot tijd in gebruik zijn.
Comp 2 mag wel op internet komen , maar ook daarvan uitgeschakeld kunnen worden i.d.m. ( comp 2 zal meestal bestanden gaan delen van comp 1 ).
Nu heb ik al heel wat uitleg via google gelezen, maar wat zou in dit geval het beste zijn¿
Een draadloos systeem lijkt me overbodig omdat alles in 1 kast komt.
Moet ik kiezen voor een router of switch ¿ of hebben jullie een beter idee ¿
b.v.d.
gr. Marcel
Ik ben van plan om 2 computers via een kvm switch aan te sluiten, maar wil deze ook als netwerk hebben.
Dit is helemaal nieuw voor me, en heb dus al wat google time achter me over hoe en wat, maar misschien dat jullie nog duidelijker kunnen zijn wat het beste zou kunnen zijn.
situatie is:
1e comp op vista
2e comp op xp
Deze zouden in een netwerk moeten komen die gezamelijk een printer delen.
Comp 1 zal eigenlijk de hoofd computer moeten worden en comp 2 zal van tijd tot tijd in gebruik zijn.
Comp 2 mag wel op internet komen , maar ook daarvan uitgeschakeld kunnen worden i.d.m. ( comp 2 zal meestal bestanden gaan delen van comp 1 ).
Nu heb ik al heel wat uitleg via google gelezen, maar wat zou in dit geval het beste zijn¿
Een draadloos systeem lijkt me overbodig omdat alles in 1 kast komt.
Moet ik kiezen voor een router of switch ¿ of hebben jullie een beter idee ¿
b.v.d.
gr. Marcel