Een netwerk maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

sparkymob

Gebruiker
Lid geworden
29 feb 2008
Hallo, ik heb een probleem :P.

Ik had laatst via CD een bestand op mijn laptop gezet, maar na een week had ik hem perongelijk verwijderd UIT de prullenbak. Het bestand is 4 gigabyte groot :shocked: dus het kan bij mij niet via USB. Maar toen ik het er weer op wou zetten was ik vergeten dat mij CD speler kapot was. Dus vroeg ik me af, het bestand zit wel op me computer. Kan ik via een standaard ethernet kabel een netwerk maken tussen mij computer en laptop of moet ik andere kabel hebben OF is er een andere manier hoe ik het bestand over kan zetten naar mijn laptop via weet ik veel mail ofzo? Help mij please.

Zitten de pc's in het zelfde netwerk? als dat niet zo is moet je dat even doen en dan maak je een thuisnetwerk aan.. als je nog vragen over iets hebt voeg me dan even toe op msn>

[modedit]Helpen doen we via het forum. Niet via e-mail of msn [/edit]

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi,

heb je helemaal geen USB stick?
Hoeft geen 4GB stickje te zijn, 2GB kan ook. Je kunt het bestand dan inpakken en splitten met bv. WinRar.

Een directe verbinding tussen twee computers kan ook maar dat is meer werk....
Lees

Grtz.

Hieronder compleet studiemateriaal.
http://www.pcpret.nl/netwerk1.php

En onnix als mensen vragen stellen zouden we graag zien dat ze in het forum behandeld worden zodat anderen er hun voordeel ook mee kunnen doen.
Met mailen naar elkaar worden anderen niet wijzer.

Je hebt het vermoedelijk over een dvd? een cd is maar 700 MB (soms 800 MB)

Als je een router hebt kan je het via 2 gewone utpkabels, als je dat niet hebt moet je gebruik maken van een crosscable (vrij goedkoop)

Je computers zitten dan in een fysiek netwerk. Een daadwerkelijk netwerk beginnen opzetten met xp is wat veel werk voor dit kleinigheidje (vista herkent een netwerk automatisch en je bent meteen weg).

Indien je xp hebt kan je dus beter iets anders doen: oftewel gebruik maken van winrar en de tip van funzip gebruiken.

Of indien je beschikt over xp professional mstsc inschakelen (systeemeigenschappen, verbinding van buitenaf) en op de andere pc verbinding maken via mstsc nadat je hebt ingesteld dat je eigen stations beschikbaar moeten zijn in de sessie (klik op opties), je bent dan actief in de sessie op de andere pc waarbinnen de lokale schijven als netwerkstations te zien zijn. Bijgevolg kan je deze verplaatsen van het ene naar het andere station.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan