Een Netwerk opzetten, hoe doe ik dat ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

mittch

Gebruiker
Lid geworden
13 jul 2001
Hallo

Ik zit een beetje met een Luxe probleem, ik heb meerdere computers maar ik krijg ze niet zover dat ze met elkaar kunnen communiceren.
Ik zal in het kort mijn situatie schetsen.
Ik heb een ADSL verbinding welke binnenkomt in de meterkast, daar hangt dus de modem/router, vandaar gaat het met een UTP kabel naar de eerste en tweede verdieping alwaar 2 pc's staan,er gaat ook nog een kabel naar de 2de verdieping waar ook nog een pc staat.Verder bezit ik nog 2 laptops die draadloos functioneren.Geen enkele pc is in staat om de andere te zien, en ik weet ook niet hoe dit op te lossen.Heeft iemand een idee om me op weg te helpen
Graag in Yip en Janneke taal,want zo'n expert ben ik niet.
Alle hulp is welkom

Hoi,
om hier antwoord op te krijgen moet je je vraag iets aanpassen. Geef op welke besturingssysteem + versie (b.v. XP Home, Win 7 premium enz.) er op elke pc staat.

Dom van me om daar niet aan te denken.
De beide Laptops die draadloos zijn draaien op Win7 Home Premium
De Pc's op de verdiepingen op Win Vista

Laatst bewerkt:
Naja je klacht is ik niemand kan iemand zien..

Norton is een **** AV voor dit soort dingen

maar met wat wil je ze zien van elkaar ? printer , gedeelde map

Weet ik niet
Ik heb 5 pc's met norton en ze kunnen allemaal met elkaar praten.
Geen enkel probleem.
En Norton is de meest verkochte AV in de wereld.

Klopt Klopt, maar Norton weet wel hoe die een netwerk moet blokkeren ;)

maar ze kunnen wel praten maar elkaar niet zien ?

Om terug te komen op de vraag van TS : je moet beginnen met ofwel mappen te delen ofwel de gehele schijf.
Ga naar computer en rechtsklik op de schijf die je wilt delen.
Zal het even afmaken
Dan >delen met>geavanceerd delen>deze map delen.
Dan heb je de gehele schijfgedeelt.
Bij machtigingen kun je instellen wie of wat mag.

Laatst bewerkt:
heb je al eens gekeken naar windows thuisgroepen? hiermee kan je redelijk simpel bestanden delen tussen pcs.
http://www.dummies.com/how-to/content/how-to-set-up-a-homegroup-in-windows-7.html

daarnaast is het van belang dat je netwerkdetectie aan hebt staan. dit kan je doen door in start netwerkcentrum te typen en dan in het linkermenu geavanceerde instellingen oid (sorry zit nu even niet op windows) te kiezen en netwerkdetectie en filesharing in te schakelen.

Geen enkele pc heeft Norton als antivirus, en ja er zijn ook mappen gedeeld met als machtigingsniveau mede eigenaar
En de handleidingen die zijn aangedragen zijn zeer welkom, die ga ik morgen eens met een fris hoofd doorlezen, ik hoop dat ik daarmee een stap verder kom
Dank jullie allen tot dusver

windows vista heeft het niet zo op thuisgroepen lees ik overal,en 1 van de pc's draait op vista

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan